چند روزی همقدم با شهید زنگی‌آبادی-۵

آیا جراحت شدید ریه توانست حاج یونس را خانه‌نشین کند؟

آنقدر درد داشت که از زیر پتو صدای ناله اش می آمد اما فقط سه روز بعد که برای عیادتش رفتم در خانه نبود و به جبهه رفته بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: عملیات والفجر هشت(1) بود که حاج یونس(2) به شدت از ناحیه ریه آسیب دید تا جایی که مدتی در بیمارستان بستری شد و پس از آن باید در خانه استراحت می کرد تا کمی بهبودی پیدا کند. یکی از دوستانش تعریف می کند که برای عیادتش به خانه اش رفتم، درد زیادی داشت تا جایی که هر چند سعی می کرد در چهره اش اثری از درد دیده نشود اما فایده ای نداشت و صدای ناله اش را بلند می کرد. چند دقیقه کنارش نشستم اما شرایط حاج یونس آزارم داد و نتوانستم بیشتر بمانم. دو سه روز که گذشت دوباره برای عیادتش به در خانه شان رفتم اما یونس نبود و به جبهه رفته بود. مگر می شد باور کرد او با آنهمه دردی که می کشید و با آن شرایط بد رفته باشد اما یونس بود دیگر، چیزی نمی توان گفت.(3) 

 

1. عملیات والفجر 8 در تاریخ بیستم بهمن ماه سال 64 در منطقه جنوبی عراق با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا(س) و به منظور تصرف فاو آغاز شد و در 29 فروردین 65 با تکمیل اهداف عملیات به پایان رسید.

2. شهید حاج یونس زنگی آبادی(متولد 1340) که در بیست و سوم دی ماه سال 65 در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید. وی فرمانده تیپ امام حسین(ع) لشکر 41 ثارالله(س) بود.

3. برگرفته از خاطره دوست و همرزم شهید، شیخ یونس زنگی آبادی.

دیدگاه تان را بنویسید