چند روزی همقدم با شهید بلورچی-۱۱

درخواست شهید بلورچی از زیارت کنندگان مزارش چیست؟

در بخشی از وصیتنامه مهران عزیز آمده است: بکوشید همواره بیش از دافعه، جاذبه داشته باشید، مواظب اعمال و کردارتان باشید، مبادا با برخوردهای ناصحیح، فرد یا افرادی را از خود برنجانید و موجبات طرد ایشان را از جامعه اسلامی فراهم سازید، می بایست حرکات و سکنات شما مصادیق بارز اشداء علی الکفار و رحماء بینهم باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: شهید مهران (علی) بلورچی که در دوازدهم اسفند ماه سال 65 در شلمچه و در مرحله تکمیلی عملیات کربلای 5 به شهادت رسید، در وصیتنامه خود اینگونه اطرافیانش را سفارش کرده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون 

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و اشهد ان محمدا عبده و رسوله و اشهد ان علیا و ابنائه المعصومین حجج الله.

ما انسان ها چند صباحی به این دار دنیا آمده ایم تا امتحان شویم که کدامین ما بهترین و زیباترین اعمال را انجام می دهیم. آن انسان هایی می توانند بهترین عمل را انجام دهند که هم صراط مستقیم را به نحو احسن بشناسند و هم در حین عبور از آن، اخلاص عمل را حفظ کنند. صراط مستقیم نیست مگر راه علی علیه السلام و اولاد علی علیه السلام و طریقه چگونه خالص گشتن را نیز می بایست از همینان آموخت که همه عالم ممزوج است به ولایت تامه شان. بکوشیم خود را هر چه بیشتر به دامان اهل بیت و عصمت بیندازیم و از چشمه پر فیض این خانواده، نهایت بهره را ببریم و درک مقام امامت و ولایت را بکنیم، که در این صورت همه چیز داریم و الا هیچ.

مادر عزیزم، 

می دانم زحمت ما را زیاد کشیده ای و هر چند از این فرزند حقیرت برکتی ندیدی، اما برایت سخت است خبر شهادت مرا بشنوی لیکن از شما می خواهم همان گونه که تا به حال در مقابل مشکلات زندگی تک و تنها استوار ایستادی و آنها را گذراندی در مقابل این به ظاهر سختی نیز با قامتی بلند، استوار و محکم بایست و خم به ابرو نیاور و با یاد خدا و توکل بر او، این سختی زودگذر دنیوی را نیز سپری کن. بر شما مژده باد دیدار با فاطمه زهرا سلام الله علیها در دار بقا و همجواری با این بانوی عزیز. 

و شما ای بسیجیان و رزمندگان عزیز

حسین وار برزمید و زینب گونه در مقابل سختی ها صبر پیشه کنید و علی وار بر مشکلاتی که می بینید، خون دل بخورید. مبادا صحنه های جنگ با دشمنان اسلام را لحظه ای خالی کنید. تا اسلام هست جنگ با کفر همواره مطرح است و هیچ گاه انتظار روزی را نداشته باشید که در آن جنگی نباشد که آن موقع دیگر حقی وجود نخواهد داشت. استوار بایستید و غیورانه بر دشمنان دین و قران یورش برید و انتقام خون های ریخته شده مظلومان، از هابیل تا حسین علیه السلام و از حسین علیه السلام تا کنون را بگیرید. شما بازوان قدرتمند خداوندید که تجلی قهر الهی است و بر کفار زبون فرود می آید. بکوشید در جهادتان اخلاص را حفظ کنید و همواره به یاد خدا و الطاف کریمانه او باشید. دنیا و محبت  آن را از قلوبتان خارج سازید و با این عمل ریشه شک و ترس را از قلوبتان بزدایید. در تمامی امورتان تقوی پیشه کنید و آنی از یاد خدا غافل نباشید. تا آنجا که توان دارید پایه های عقیدتی خود را چه در جبهه و چه در پشت جبهه با مطالعه و تحقیق قوی نمایید که دشمن از همین می ترسد چرا که تا شما علم کافی نداشته باشید یقین لازمه را نخواهید داشت و نهایتا روحیه والای شهادت طلبی و عشق به جهاد در راه خدا، درون شما رشد و نمو نخواهد کرد و این عین ذلت و زبونی نفس است. پس با دریافت معارف صحیح قرانی و عمل به آنها خود را هر چه بیشتر بارور سازید و با این عمل، حضور خویش را در جبهه های رزم علیه دشمنان اسلام تداوم بخشید.

و سخنی با شما دوستان و آشنایان داشتم؛

بکوشید همواره بیش از دافعه، جاذبه داشته باشید، مواظب اعمال و کردارتان باشید، مبادا با برخوردهای ناصحیح، فرد یا افرادی را از خود برنجانید و موجبات طرد ایشان را از جامعه اسلامی فراهم سازید، می بایست حرکات و سکنات شما مصادیق بارز اشداء علی الکفار و رحماء بینهم باشد. سعی کنید تا جوان هستید خود را اصلاح کنید. هرچه عمر می گذرد، سیاهی های قلب بیشتر می شود و صفای درونی کمتر. تلاش کنید قلب تان را روز به روز و لحظه به لحظه جلا داده، به آنجا برسانید که جز خدا و محبت او در آن چیزی نباشد. مطمئن باشید که آسان است اما کمی همت و مردانگی می خواهد. ارزش های انقلاب را همواره در ذهن داشته، لحظه ای از ارج نهادن به آنها غافل مباشید.

به خانواده های شهدا خیلی احترام کنید، علی الخصوص، فرزندان شهدا و بالاخص فرزندان شهدای جنگ تحمیلی. خود را غلام اینان بدانید و از همه چیزتان برایشان مایه بگذارید چرا که اینان چشم و چراغ این ملتند. آنچنان با خانواده شهدا برخورد کنید که جای خالی شهیدشان را حس نکنند، مبادا فرزندان شهدا احساس یتیمی نمایند که هیچ چیز تاثیرش بدتر از این در روحیه او نیست. همچو خادمی صبور و حلیم، کمر به خدمت خانواده شهدا ببندید. بسیجی ها و رزمندگان را خیلی محترم بشمارید. اینان خیلی عزیزند و نزد خدا محبوب ترین بندگانند. مبادا نسبت به ایشان بی احترامی کنید، مبادا در پشت جبهه در انجام امورات آنها سستی کنید و یا خدایی نکرده مشکل تراشی نمایید. تلاش کنید جهت پیشبرد امورات اینان نهایت سعی را داشته باشید. دست از دامان امام امت بر ندارید، کلامش را با جان و دل شنیده، در راه رضایش تمامی سعی تان را بنمایید. به جانش دعا کنید که هر چه داریم از وجود پربرکت این سید و آقای عزیز است. بیشتر متوجه حالات و عیوب خود باشید تا عیوب دیگران. مرگ را همواره در نظر داشته باشید و خود را مهیای دیدار دوست نمایید که دیدار نزدیک است.

از همه خواهش می کنم مرا حلال کنند و چنانچه غیبتی کرده یا تهمتی زده ام و احیانا توهین و اهانتی به فردی شده است از من بگذرند و حلال کنند. همچنین در طول مدتی که با هم بوده ایم، سخن ها و حرکات و اعمالی از این حقیر شنیده و دیده اید، بعد از شهادتم راضی نیستم کسی آنها را به هر صورت نقل کند، چه آنهایی را که خوب دیده اید و چه آنهایی را که بد می دانستید و اگر کسی چنین کرده باشد، روز قیامت از او راضی نخواهم بود، لذا اگر مراسمی برایم تشکیل شد، تنها یاد از شهیدان عزیزی چون علی حلاجیان و موسی و اسماعیلی و مفید و عباس رضایی و محمود و مسعود بنمایید و تنها بر مصائب اهل بیت علیهم السلام اشک بریزید. چنانچه جنازه داشتم هر زمان که به بالای سرم آمدید سلامی بر اباعبدالله الحسین علیه السلام بدهید و هر گاه در ذهنتان یادم افتادید لفظ یا ابا عبدالله علیه السلام را بگویید. فراموش نکنید، کلامی در مورد این عبد حقیر صحبت نکنید.

شما را به خدا حلالم کنید و از من راضی باشید. این حقیر نیز از همه راضی ام و دعا می کنم ان شاءالله تعالی خداوند و امام زمان علیه السلام نیز راضی باشند. «سعی کنید قبل از هر پیشرفتی در انسانیت پیشرفت کنید.» امام خمینی مد ظله

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

16 ربیع الثانی-28 آذر ماه 65

الاحقر علی رضا بلورچی»

 

دیدگاه تان را بنویسید