چند روزی همقدم با شهید بلورچی-۷

شاگرد خصوصی حاج آقا حق شناس و مراقبتی که از خودش می کرد

علاقه میان علی و حاج آقا حق شناس به قدری بود که ایشان برایش نامه می نوشت و وقتی هم شهید شد تقاضای ملاقات با خانواده اش را داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: علی(1) هم مثل خیلی از بچه رزمنده های تهرانی از پامنبری های مجلس حاج آقا حق شناس(2) بود و به واسطه او برخی از دوستانش هم راهی جلسه های اخلاق حاج آقا می شدند.

اما علی نه تنها توی جلسه های عمومی درس اخلاق که سه شنبه شب ها و جمعه شب ها برگزار می شد شرکت می کرد که توی جلسه های خصوصی چهارشنبه ظهرها هم حضور داشت و شده بود شاگرد خصوصی درس حاج آقا.

با اینکه بعضی دیگر از همرزمانش نیز در این جلسه های خصوصی شرکت می کردند اما توجه حاج آقا به علی جور دیگری بود و برخلاف معمول برای علی نامه می نوشت.

این کلاس ها و جلسه ها تاثیر عمیقی بر روی علی داشت تا جایی که او بسیار اهل مراقبه شده بود و مسائلی را درک می کرد که فهمش برای اطرافیان و دوستانش مشکل بود.

علاقه حاج آقا به علی به اندازه ای بود که بعد از شهادتش از اطرافیان خواست تا برای رفتن به خانه او و دیدار با خانواده اش هماهنگ کنند.

 

1. شهید مهران (علی) بلورچی (متولد 1345) که در عملیات کربلای 5 و در دوازدهم اسفند ماه سال 65 در شلمچه به شهادت رسید. او از دانش آموختگان مدرسه مفید و از دانشجویان ممتاز مهندسی برق دانشگاه شریف بود.

2. مرحوم آیت الله حق شناس از اساتید اخلاق تهران.

 

دیدگاه تان را بنویسید