رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی "تیرنگ"

جشنواره تئاتر بومی "تیرنگ آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پوستر شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی «تیرنگ» با حضور «مهرناز مشرفی» طراح اثر رونمایی شد.

این رویداد که جمعی از کارشناسان و مسئولان حوزه هنری مازندران نیز در آن حضور داشتند، رسما آغازگر جشنواره سراسری تئاتر بومی «تیرنگ» سال آینده شد.

معصومی گرجی با اعلام این خبر که «یاسر محمودی برنتی» دبیر تیرنگ شانزدهم خواهد بود گفت: این دوره جشنواره سراسری تئاتر بومی «تیرنگ» از دو بخش آثار و اجرای پژوهشی و نمایشنامه‌نویسی تشکیل خواهد شد که فراخوان آن در این هفته منتشر می‌شود‌.
مهرناز مشرفی کارشناس ارشد تصویرسازی دانشکده هنرهای زیبا و مدرس، درباره طراحی پوستر این جشنواره گفت: اصالت بومی و ملی از شاخصه‌های اصلی این پوستر بوده و از عناصری با جزئیات فراوان شکل گرفته که در جهت انتقال اندیشه و محتوایی مبتنی بر ماهیت جغرافیایی مازندران و فرهنگ غنی این بوم است.

وی افزود: در این کار به برخی مولفه‌ها توجه ویژه ای شده مانند: ایجاد تعادل و تقارن بصری، همزمان با طراحی تصویر سازانه صورتک‌های نمایشی در ساختار و فرم پوستر. هارمونی رنگی در کنار پالتی از رنگ‌های گرم و سنتی که یادآور فضای گرم و روستایی است. استفاده از اِلمان و نشانه‌های تصویری مانند: درخت، برگ، قرقاول، تزئینات و موتیف‌های سنتی در قالب نقوشی از جنس نقش‌مایه‌های نمد (و اشاره به صنایع دستی مازندران)، تایپوگرافی عنوان جشنواره و هماهنگی بین فضا و محتوای پوستر.

شایان ذکر است که شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی «تیرنگ» دهه سوم فروردین 99 در استان مازندران برگزار خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید