جانشین احتمالی دنیزلی در تراکتور را بشناسید/از شکست دادن مورینیو و اینتر تا درخشش با نسل فعلی ایتالیا + عکس

رسانه های ایتالیایی از احتمال حضور دیویس مانجیا در تراکتور به جای مصطفی دنیزلی خبر داده اند که در این صورت شمار مربیان ایتالیایی در ایران به عدد دو می رسد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پس از کنار رفتن مصطفی دنیزلی از هدایت سرخپوشان تبریزی که این روزها برخلاف هزینه های هنگفت در ابتدای فصل حال و روز خوشی ندارند، مدیران تراکتور مذاکراتی با دیویس مانجیا ، مربی 45 ساله ایتالیایی و سابق تیم های مانند باری، آسکولی، پالرمو و تیم ملی زیر 21 سال ایتالیا داشتند.

این مربی در کارنامه خود قهرمانی در جام حذفی رومانی را می بیند. او به طور متوسط در هر تیمی به مدت یک سال مربیگری کرده و هیچ گاه جزو مربیان درجه یک و دو ایتالیایی نبوده است اما فعلا تراکتوری ها به سوی این مربی رفته اند. او تا چند ماه قبل هدایت یونیورسیتات رومانی را بر عهده داشت و بعد از دو سال همکاری او با تیم رومانیای خاتمه یافت.

در ادامه کارنامه این مربی ایتالیایی و همطون آندره آ استراماچونی، سرمربی کنونی استقلال را جی پلاس بررسی می کنیم:

*شروع مربیگری از سری D و C

دیویس مانجا/ دویس مانچا/ دیویس مانجیا/ مانگیا

مانجا مربیگری خود را در 30 سالگی و با حضور تیم varese آغاز کرد و توانست این تیم را از سری C به سری B برساند و در مدت سه فصل این تیم را به سطح حرفه ای فوتبال ایتالیا رساند. او در ادامه هدایت تیم هایی مانند  Tritium، Ivrea ، Valenzana را در سری D و C بر عهده گرفت و مجددا در سال 2010 به تیم varese ملحق شد و این بار هدایت تیم های پایه این باشگاه را بر عهده گرفت.

او توانست با تیم جوانان این باشگاه به لیگ حرفه ای جوانان راه یابد و مقدمات حضور در یک تیم بهتر را فراهم کند.

*پالرمو و شاهکار مانجا مقابل اینترمیلان

دویز مانجا بعد از موفقیت در رده های پایه، هدایت پالرمو را بر عهده گرفت. او به عنوان مربی تیم زیر 19 سال این باشگاه انتخاب شد.

در ادامه او به علت اخراج سرمربی باشگاه، به عنوان سرمربی موقت پالرمو انتخاب شد و در شروع کارش نتایج بسیار خوبی را کسب کند. او در اولین بازی خود به مصاف اینترمیلان، قهرمان اروپا رفت و در عین ناباوری با نتیجه 4 بر 3 تیم مورینیو را شکست داد و یک کار تاریخی را انجام داد. در ادامه نیز او در پنج بازی نخست سه پیروزی را به دست آورد و مورد تحسین قرار گرفت.

این نتایج یک شاهکار مناسب برای دومین دفاع بد فصل بود که موجب تثبیت مربیگری او شد و در نهایت مانگیا به عنوان سرمربی قراردادی دو ساله امضاء کرد اما چیزی نگذشت که او بعد از باخت برابر کاتانیا در همان فصل از سمتش اخراج شد.

*تیم ملی زیر 21 سال ایتالیا و صعود به فینال اروپا

دیویس مانجا/ دویس مانچا/ دیویس مانجیا/ مانگیا

او در سال 2012 به عنوان مربی زیر 21 سال ایتالیا استخدام شد و جایگزین چیرو فرارا شد. او آتزوری را برای صعود به مسابقات قهرمانی زیر 21 سال یوفا 2013 هدایت کرد و این تیم را به فینال رساند و در نهایت با نتیجه 2 بر 2 برابر سپانیا شکست خورد و پس از پایان مسابقات از نقش خود کناره گیری کرد.

در این مقطع بازیکنانی مانند لورنزو اینسینه، آندره آ بلوتی، چیرو ایموبیله، نیکولا سانسونه، فابیو بورینی، مارکو وراتی، الساندرو فلورنزی، کریستانو بیراگی، سیمونه روماگنولی، ماتیا پربین و نیکولا لئالی در تیم ایتالیا حضور داشتند که بخش زیادی از این بازیکنان کنون ستاره های فوتبال تیم ملی ایتالیا هستند.

*مربیگری در سری B با Spezia  و  Bari

دیویس مانجا/ دویس مانچا/ دیویس مانجیا/ مانگیا

در شانزدهم دسامبر 2013 ، مانگیا به عنوان سرمربی جدید باشگاه Spezia  در سری B معرفی شد و آنها را به مکان هشتم و صعود به مرحله پلی آف سری A هدایت کرد ، جایی که در دور مقدماتی اول با نتیجه 0-0 توسط مودنا شکست خورد و بدین ترتیب حذف شد.

وی Spezia  را ترک کرد تا سرمربی جدید باری برای فصل 2014–15 شود اما به دلیل نتایج ضعیف در 16 نوامبر 2014 اخراج شد.

*حضور در فوتبال رومانی و قهرمانی

در 23 مه 2017، مانگیا به عنوان سرمربی جدید تیم رومانی CS Universitarea Craiova منصوب شد. در 14 اکتبر، وی توسط اتحادیه فوتبال این کشور "مربی نیم فصل اول" معرفی شد و در تاریخ 27 مه 2018 جام حذفی رومانی را بدست آورد و در سال 2019 به کارش در این تیم پایان داد.

وی اکنون بدون تیم است و در انتظار فرصتی برای بازگشت به میادین مربیگری به سر می برد.

 

دیدگاه تان را بنویسید