گفت وگوی جی پلاس با مدافع اسبق پرسپولیس؛

فنونی‌زاده از اولتیماتوم پرسپولیس به کالدرون و تعیین مهلت می گوید

مرتضی فنونی‌زاده معتقد است باشگاه پرسپولیس فقط تا نیم‌فصل باید به گابریل کالدرون فرصت بدهد.

لینک کوتاه کپی شد

شکست خانگی پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان باعث شد تا انتقادها از گابریل کالدرون به بالاترین حد خود برسد. مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس درباره شکست پرسپولیس صحبت‌های جالبی انجام می‌دهد: بازیکنان پرسپولیس وظیفه خود را انجام می ‌دهند و فکر می‌کنم مشکل اصلی مربوط به چیدمان گابریل کالدرون است. چیدمانی که مدام دچار تغییر می‌ کند و پرسپولیس از این بابت امتیازها را از دست می‌دهد. شما دقایق 75 تا 90 بازی با نفت مسجد سلیمان را با دقت نگاه کنید. وقتی تعویضی‌ها وارد زمین شدند، پرسپولیس جان گرفت و چندین موقعیت به‌دست آورد. پرسپولیس با حضور آن ها روان تر بازی کرد و به نظر من حداقل حق عالیشاه و نعمتی بود که از ابتدا در ترکیب قرار بگیرند. همانطور که گفتم بزرگترین نقطه ضعف کالدرون، انتخاب ترکیب است که متأسفانه در بازی‌های اخیر به پرسپولیس ضربه زد.

365087_940

فنونی‌زاده به غیبت شجاع خلیل‌زاده در ترکیب پرسپولیس هم اشاره کرد و آن را عجیب دانست و گفت: یکی از تغییراتی که کالدرون انجام داده، نیمکت‌نشینی شجاع خلیل‌زاده است. فکر می کنم شجاع و سید جلال در وضعیت فعلی باید در ترکیب باشند و کالدرون هیچ گاه علت بازی ندادن آن ها را نگفته است. از نگاه فنی کالدرون می تواند کنعانی‌زادگان را در دفاع راست به کار گیرد.

دفاع وسط پرسپولیس در دهه 60 می‌گوید: البته معتقدم شک نکنید مشکل شجاع فنی نیست. شاید او حرفی در تمرین زده یا اتفاقی افتاده است. وگرنه مگر می‌شود شما شجاع را داشته باشید و او را روی نیمکت بنشانید؟ تمام 15 تیم لیگ برتر دوست دارند شجاع را در اختیار داشته باشند. از دقیقه 75 تا 90 بازی با نفت مسجدسلیمان، شاید اگر خلیل‌زاده در زمین بود یکی از ارسال‌های عالیشاه یا نعمتی را تبدیل به گل می‌کرد.

از نظر فنونی‌زاده، تحمل 4 شکست در 11 بازی در تاریخ پرسپولیس بی‌سابقه است: پرسپولیس در هیچ شرایطی نباید در طول 11 بازی، 4 شکست در کارنامه داشته باشد. این شکست‌ها بی‌سابقه است. دهه 60 را برای‌تان مثال می‌زنم که خودمان بازی می‌کردیم. در یک سال شاید یک بازی را می‌باختیم. آن‌هم مقابل تیمی چون استقلال. نکته عجیب تر اینکه 3 تا از این 4 شکست مقابل تیم‌های مدعی رقم خورده و همین مشکل شاید در پایان فصل گریبان پرسپولیس را بگیرد. شما نگاه نکنید که پرسپولیس در دو، سه سال اخیر با اقتدار قهرمان شده، وگرنه اکثر اوقات تکلیف قهرمان با همین امتیازهای بخصوص خانگی تعیین می‌شود که متأسفانه یکی یکی آن ها را از دست می‌دهیم.

f30259f76102eefd8b482ee4b68b1ef72866

بعد از شکست مقابل نفت مسجدسلیمان، شایعه شد که باشگاه پرسپولیس به کالدرون اولتیماتوم داده و شاید در هفته‌های آینده بحث اخراج این مربی آرژانتینی نیز مطرح شود. آیا اخراج کالدرون دوای درد پرسپولیس است؟! فنونی‌زاده می‌گوید: با ادامه این روند و اگر مبلغ قرارداد کالدرون ضرر بزرگی به پرسپولیس وارد نکند، طرفین می‌توانند توافقی فسخ کنند. انصاری‌فرد خودش فنی است و می‌تواند بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرد. نه اینکه در کار کالدرون دخالت کند بلکه به او اولیتیماتوم بدهد. شنیده‌ام که قرارداد کالدرون به تومان، حدود 6 تا 7 میلیارد است. به نظر من باید به او تا نیم‌فصل مهلت بدهند و اگر نتوانست تکانی به نتایج بدهد، یک مربی ایرانی را جایگزینش کنند.

1398090118192280318942664

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید