دایی: رفتار کالدرون بسیار غیرحرفه‌ای بود/ من بودم هزار سال این کار را نمی کردم

اسطوره فوتبال ایران درباره اتفاقات جنجالی دیدار پرسپولیس و ماشین سازی و ماجرای پنالتی علی علیپور و حواشی پس از آن صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ چیپ علیپور همچنان سوژه داغ و به‌روز فوتبال ایران است. اتفاقی که زیروزبر باشگاه و تیم پرسپولیس را بهم ریخت و تیمی که می‌رفت روی نوار برد حرکت کند را ناگهان دچار چالش کرد. از خود اتفاق که بگذریم حرف‌های کالدرون علیه مهاجم تیمش نقدهای متفاوتی را در پی داشت. این‌که آیا با این برخورد چکشی آیا علیپور به یک مهاجم کارآمد برای او تبدیل خواهد شد؟ همین نکات بهانه‌ای شد تا با علی دایی سرمربی سابق پرسپولیس که اتفاقاً خودش هم یکی از مهاجمان کارکشته فوتبال ایران بوده، در این خصوص به گفت‌وگو بنشینیم. نکته جالب اینکه دایی اگرچه تصمیم علیپور را اشتباه می‌داند اما مرد سرد و گرم چشیده فوتبال ایران بر این باور است که اشتباه اصلی را سرمربی تیم انجام داده که پنالتی به این حساسی را به بازیکنی سپرده که سابقه خراب کردن پنالتی دارد.

 

علی آقا! حتماً شما هم در جریان ماجرای پنالتی علیپور هستید؟ اتفاقی که حسابی پرسپولیسی‌ها را دلخور کرده و البته خود بازیکن را هم زیر فشار خردکننده‌ای قرار داده است.

به نظر من اشتباه اصلی را مربی تیم می‌کند. او نباید اجازه می‌داد علیپور پشت این ضربه قرار بگیرد. این بازیکن یک پنالتی حساس را در تبریز خراب کرده بود و مشخص بود که تمرکز کافی و لازم را ندارد. بنابراین باید دیگر بازیکنان پشت این ضربه قرار می‌گرفتند.

همین اتفاق باعث شد که تماشاگران هم به او واکنش تندی نشان دهند. بازیکنی که سابقه آقای گلی برای آن‌ها دارد و همین هفته پیش هم 3 گل زده بود.

بله همین تصمیم اشتباه چنین هجمه‌ای را علیه او راه انداخت. متأسفانه همین هجمه زمان جام جهانی در مورد سردار آزمون هم رخ داده بود. به نظر من این روش هم بسیار منسوخ و اشتباه است. این به معنی آن نیست که خود بازیکن هم اشتباه نکرده است. در آن صحنه باید بزرگ‌ترهای تیم به او تذکر می‌دادند. همین‌قدر بگویم که اگر من بودم هزار سال چنین کاری را نمی‌کردم.

حرف‌های کالدرون در کنفرانس خبری هم در مورد علیپور بسیار تند بود. شما هم که می‌گویید اساساً دادن پنالتی به او هم اشتباه بوده است؟

علیپور سرمایه باشگاه پرسپولیس است و مربی به این بازیکن احتیاج دارد. باید از او حمایت شود و اینکه پنالتی را این‌طور زد اشتباه بوده اما اشتباه بزرگ‌تر حمله به علیپور است. کار را خراب کرده ولی وقتی کار از کار گذشته دیگر باید برای حفظ او تلاش کرد. خصوصاً اینکه پرسپولیس برای بازی بعد مهاجمی ندارد.

طبعا شما هم جونیور را به‌عنوان مهاجم قبول ندارید؟

این بازیکن که اصلاً نمی‌داند کجا آمده است. اشتباهات بزرگی در یارگیری صورت گرفته و مطمئنم که هزینه بسیار زیادی هم درخصوص این بازیکن شده اما به نظر من اصلاً نمی‌آید که فوتبالیست باشد.

انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه رسماً اعلام کرد که مبلغ 573 هزار دلار برای این بازیکن بی‌کیفیت قرارداد بسته شده است.

واقعاً جای تأسف دارد با این عدد می‌توانستیم در فوتبال داخل کشورمان 10 فوروارد عالی بسازیم. این عدد که شما می‌گویید اعلام‌شده چیزی در حدود شش میلیارد تومان می‌شود. آن‌هم برای بازیکنی که اصلاً رزومه ندارد و معلوم نیست چطور با او قرارداد بسته‌اند. من از همان روز اول هم گفتم او شرایط حضور در پرسپولیس را ندارد.

پس معتقدید آن اظهارنظر کالدرون در کنفرانس بعد بازی عملاً علیپور هم اعتمادبه‌نفس خودش را از دست خواهد داد؟

به نظر من آن رفتار بسیار غیرحرفه‌ای بود و از سرمربی بزرگی مثل کالدرون بسیار بعید!

دیدگاه تان را بنویسید