امام چه مساله ای را از ملی‌گرایی خطرناکتر می‌دانند؟

در بخشی از پیام امام آمده است: بحمد اللَّه تعالى در انقلاب اسلامى ایران هیچ اختلافى بین این دو طایفه (شیعه و سنی) وجود ندارد و همه با دوستى و اخوت در کنار هم زندگى مى‌ کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، در پیامی که امام خمینی در بیست و یکم شهریور ماه سال 59 خطاب به مسلمین جهان و حجاج خانه خدا صادر کرد، با اشاره به سیاست امریکا و همدستانش در ایجاد اختلاف میان مسلمانان آورده است: 

«از ملى گرایى خطرناکتر و غم‌انگیزتر، ایجاد خلاف بین اهل سنت و جماعت با شیعیان است، و القاى تبلیغات فتنه‌ انگیز و دشمنى‌ ساز بین برادران اسلامى و ایمانى است.

و بحمد اللَّه تعالى در انقلاب اسلامى ایران هیچ اختلافى بین این دو طایفه وجود ندارد و همه با دوستى و اخوت در کنار هم زندگى مى‌ کنند. و اهل سنت که در ایران جمعیتش‌ بیشمارند و در اطراف و اکناف کشور زیست مى‌ کنند و داراى علما و مشایخ بسیار هستند، با ما برادر و ما با آنها برادر و برابریم. و آنان با نغمه‌ هاى نفاق افکنانه‌ اى که بعضى جنایتکاران و وابستگان به صهیونیسم و امریکا، ساز نموده‌ اند مخالفند. و برادران اهل سنت در کشورهاى اسلامى بدانند که این عمال وابسته به قدرتهاى شیطانى بزرگ، خیرخواه مسلمین و اسلام نیستند و لازم است مسلمانان از آنها تبرّى کنند و به تبلیغات نفاق افکنانه آنان گوش فرا ندهند. من دست برادرى به تمام مسلمانان متعهد جهان مى‌ دهم و از آنان مى‌ خواهم که به شیعیان با چشم برادرى عزیز نگاه کنند؛ و با این عملشان همانند همیشه نقشه‌ هاى شوم اجانب را خنثى کنند.»

 

 صحیفه امام؛ ج‌13، ص209-210

 

 

دیدگاه تان را بنویسید