امام خمینی در جمع روحانیون و اهالی قم؛

بین طوایف مسلمین به اسم مذهب تبلیغاتی می‌کنند که با هم اختلاف شیعه و سنی پیدا بکنند

در بخشی از سخنان امام آمده است: در دول اسلامى، بین طوایف مسلمین به اسم اسلام و به اسم مذهب، چیزهایى پخش مى‌ کنند؛ تبلیغاتى مى‌ کنند که طوایف مسلمین به جان هم بیفتند و با هم اختلاف شیعه و سنى پیدا بکنند و آنها به ذخایرى که مسلمین دارند دسترسى پیدا بکنند و نتوانند مسلمین کارى انجام بدهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی در هجدهم شهریور سال 43 در سخنرانی که در جمع روحانیون و اهالی قم داشتند به خطر توطئه های استعمار در ممالک اسلامی اشاره کرده و فرمودند:

 

«دولتهاى استعمار طلب، دولتهایى که مى‌ خواهند ذخایر مسلمین را ببرند، با وسیله‌ هاى مختلف، با نیرنگهاى متعدد، دول اسلامى را، سران دول اسلامى را، اغفال مى‌ کنند. گاهى به اسم شیعه و سنى اختلاف ایجاد مى‌ کنند. حتى در شرق، آنهایى هم که جزء مسلمین نیستند، آنها هم، گول خورده‌ اند. گفته مى‌ شود که در هندوستان در مثل عید «اضحى»(1) مقدار زیادى از گاوهاى مقدس پیش گاوپرستان مى‌ آورند و به مسلمین به قیمت ارزان مى‌ فروشند و آنها را وادار مى‌ کنند که گاوهاى مقدس پیش آن طوایف را، ذبح کنند و بعد به آنها مى‌ گویند که اینها گاوهاى مقدس شما را ذبح کردند؛ یک هیجانى در بین هندو [و] مسلم، در بین طوایف هندى‌ ها، بپا مى‌ شود و یک غوغا و توجه بلند مى‌ شود؛ و از این غوغا آنها استفاده مى‌ کنند، شرق را مى‌ بلعند. در دول اسلامى، بین طوایف مسلمین به اسم اسلام و به اسم مذهب، چیزهایى پخش مى‌ کنند؛ تبلیغاتى مى‌ کنند که طوایف مسلمین به جان هم بیفتند و با هم اختلاف شیعه و سنى پیدا بکنند و آنها به ذخایرى که مسلمین دارند دسترسى پیدا بکنند و نتوانند مسلمین کارى انجام بدهند.

مسلمین آنها بودند که مجد آنها دنیا را گرفته بود؛ تمدن آنها فوق تمدنها بود؛ معنویات آنها بالاترین معنویات بود؛ رجال آنها برجسته ترین رجال بود؛ توسعه مملکتشان از همه ممالک بیشتر بود؛ سیطره حکومتشان بر دنیا غالب شده بود. دیدند که با این سیطره، با این وحدت دول اسلامى، نمى‌ شود تحمیل کرد چیزهایى را که آنها مى‌ خواهند؛ نمى‌ شود ذخایر اینها را، طلاى سیاه اینها را، طلاى زرد اینها را، نمى‌ شود اینها را قبضه کرد. در صدد چاره برآمدند؛ چاره این بود که بین ممالک اسلامى تفرقه‌ بیندازند.»

 

صحیفه امام؛ ج‌1، ص 374- 375

1. عید قربان

 

دیدگاه تان را بنویسید