وحدت از نگاه امام-۳

امام خمینی خطاب به مسلمانان: به شیعیان با چشم برادری عزیز نگاه کنید

امام خمینی در پیام حج از مسلمانان متعهد جهان می خواهند که به شیعیان به چشم برادری عزیز نگاه کنند و با این عمل خود نقشه های شوم اجانب را خنثی کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، در پیامی که امام خمینی به مناسبت فرا رسیدن ایام حج سال 1400 قمری خطاب به مسلمانان جهان و زائران بیت الله الحرام صادر کرد، آورده است:                 

 

«در انقلاب اسلامى ایران هیچ اختلافى بین این دو طایفه وجود ندارد و همه با دوستى و اخوت در کنار هم زندگى مى‌ کنند. و اهل سنت که در ایران جمعیتش‌ بیشمارند و در اطراف و اکناف کشور زیست مى‌ کنند و داراى علما و مشایخ بسیار هستند، با ما برادر و ما با آنها برادر و برابریم. و آنان با نغمه‌ هاى نفاق افکنانه‌‌اى که بعضى جنایتکاران و وابستگان به صهیونیسم و امریکا، ساز نموده‌‌اند مخالفند. و برادران اهل سنت در کشورهاى اسلامى بدانند که این عمال وابسته به قدرتهاى شیطانى بزرگ، خیرخواه مسلمین و اسلام نیستند و لازم است مسلمانان از آنها تبرّى کنند و به تبلیغات نفاق افکنانه آنان گوش فرا ندهند. من دست برادرى به تمام مسلمانان متعهد جهان مى‌ دهم و از آنان مى‌ خواهم که به شیعیان با چشم برادرى عزیز نگاه کنند؛ و با این عملشان همانند همیشه نقشه‌ هاى شوم اجانب را خنثى کنند.»

صحیفه امام؛ ج 13، ص 209-210

دیدگاه تان را بنویسید