تزیین های جالب میز پذیرایی + آموزش و تصاویر

راه های بسیار متنوعی برای دکور میز جلومبلی وجود دارد اما اگر نمی دانید از کجا شروع کنید مقاله ی زیر را بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، تزیین میز پذیرایی مهمان، یکی از نکاتی است که در هنگام ورود بسیار به چشم می آید. حتی اگر ساعت ها در بازار چرخیده اید تا یک میز پذیرایی زیبا و فوق العاده برای خانه پیدا کنید، آن را بدون تزئین و دکور رها نکنید. چرا که با قرار دادن چند وسیله ی تزئینی ساده و زیبا، می توانید مرکزی در خانه ایجاد کنید که کاملا خیره کننده و در دید همه باشد.

تزیین و دکور میز پذیرایی

1ـ از چند کتاب استفاده کنید.

ساده ترین راه برای تزئین میز جلوی مبل، قرار دادن تعدادی کتاب روی آن است. مسلما در همه ی خانه تعدادی کتاب پیدا می شود که بتوانید از آن ها استفاده کنید. می توانید از مجلات مختلف هم برای تزئین نیز استفاده کنید. اگر رنگ کتاب و یا مجلات را دوست نداشتید و یا با ست خانه و میز هماهنگ نبود، می توانید آن ها را با کاغذ کادو جلد کنید. کاغذ کادو های مختلف با رنگ های متعدد در بازار وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید تا حالت کلاسیک و نوستالژِی به خانه بدهند.

دکور میز پذیرایی

هم چنین کتاب های مخصوص تزئین میز و عسلی در بازار وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. با این حال توجه داشته باشید که مجلات و کتاب های مورد نظر جلد های جذابی داشته باشند تا مهمان ها را جذب کند.

2ـ بر روی میز گلدان قرار دهید.

راه دوم برای افزایش زیبایی و چشمگیری، این است که چند گلدان با گل ها تازه روی میز پذیرایی قرار دهید . خوشبختانه می توانید هر دو را به راحتی در رنگ های مختلف و تنوع های شکلی پیدا کنید. تلاش خود را بکنید تا گلدان و گلی که انتخاب می کنید متناسب با رنگ بندی خانه و ست مبل و میز باشد.

دکور میز پذیرایی

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که دسته گل و گلدان را زیاد بلند انتخاب نکنید و دقت کنید که سایز آن ها متناسب باشد تا هنگامی که مهمان بر روی مبل و کاناپه می نشیند بتواند آن طرف میز را ببیند.

دکور میز پذیرایی

3ـ از عناصر طبیعی استفاده کنید.

عناصری که در طبیعت یافت می شوند و مصنوعی نیستند این مزیت را دارند که در هر جایی قابل استفاده بوده و فضای زیبا تری را به وجود می آورند. همچنین این عناصر طبیعی فضای آرامش بخشی را ایجاد می کنند و در حضور آن ها؛ ممکن است ارتباط بیشتری را با طبیعت حس کنید. می توانید کاسه ای از جنس چوب درست کنید و درون آن را با صدف های دریایی پر کنید، یا شن و ماسه داخل گلدان و یا ظرف های استوانه ای شیشه ای بریزید. هم چنین می توانید از تکه های مرجان و یا شاخ و برگ پیچ خورده ی درختان بر روی میز و یا کنار آن استفاده کنید تا حالت طبیعی تری را به خانه بدهد.

دکور میز پذیرایی

4ـ از شمع استفاده کنید.

از شمع آرایی منزل غافل نشوید، با وجود چند شمع بر روی میز، فضای زیبا تر و رومانتیک تری را به خانه می دهید. فراموش نکنید که شمع بخشی از دکوراسیون خانه محسوب می شوند پس در انتخاب آن ها دقت نظر داشته باشید تا رنگشان متناسب با فضای خانه باشد. اگر قبل از آمدن مهمان ها حداقل یکی از شمع ها را روشن کنید، خواهید دید که در ابتدای ورود به خانه نظرشان جلب می شود. اگر دوست دارید که فضای خانه نیز معطر و تازه باشد، می توانید از عود نیز استفاده کنید. عود را سی دقیقه قبل از آمدن مهمان روشن کنید تا اثر خود را بگذارد.

دکور میز پذیرایی

اگر به دنبال فضایی خاص و متنوع هستید و نمی خواهید از شمع های ساده استفاده کنید، پیشنهاد ما فانوس است. شمع را می توانید درون فانوس و یا جا شمعی های زیبا قرار دهید تا نور به گونه ای خیره کننده و چشم گیر پخش شود.

5ـ از سینی استفاده کنید.

اگر فضای روی میزتان کوچک است و نگران شلوغی و به هم ریختگی آن هستید می توانید تمامی وسائل را داخل یکی سینی بگذارید. با استفاده از سینی می توانید نقطه ای برای جلب توجه  ایجاد کنید که شامل کتاب، شمع، گلدان و ... می شود! هم چنین سینی یا یک سبد چوبی، فضایی ایجاد می کند تا بتوانید در آن وسائل اضافی مثل کنترل تلویزیون و یا کنترل کولر را بگذارید. این ترفند ساده می تواند اشیای مختلف را با هم ترکیب کند و آن ها را کنار یک دیگر به نمایش بگذازد.

دکور میز پذیرایی

چند نکته برای استفاده از وسائل تزئینی:

1ـ ترکیب رنگی مناسبی را انتخاب کنید و حتما توجه داشته باشید که رنگ اشیای تزئینی با رنگ دیوار ها، مبل، و میز ست باشد.

2ـ به اندازه ها دقت کنید، چه از نظر طولی و چه از نظر عرضی. اشیا نباید آن قدر بلند باشد که جلوی دید مهمان را بگیرد و از طرفی آن قدر بزرگ باشد که تمام فضای میز را اشغال کند و جایی برای پذیرایی از مهمان باقی نگذارد.

دکور میز پذیرایی

3ـ از شلوغی پرهیز کنید. شلوغ بودن بیش از اندازه ی میز حتی با وجود زیبا ترین و گران ترین اشیای تزئینی،  آن را بی استفاده و خسته کننده می کند. می توانید این اشیا را در محل های مختلف خانه پخش کنید و یا از یک عسلی کمک بگیرید تا فضای خانه زیبا تر شود. هم چنین برخی از میز ها دو شیشه ای هستند. شیشه ی اول آن ها برای پذیرایی مهمان ها و شیشه ی دوم برای تزئین و وسائل ضروری و اضافی می باشد. از شیشه دوم هم می توانید برای تزئین استفاده کنید.

دکور میز پذیرایی

4ـ همه ی این وسائل را می توانید بر روی یک پارچه ی رو میزی قرار دهید. به رنگ و شکل پارچه نیز توجه کنید. اگر میز و ست خانه تان روشن است، پارچه ای با رنگ های گرم مثل نارنجی و زرشکی استفاده کنید. اما اگر ست خانه تیره است، رنگ پارچه را روشن انتخاب کنید.

دیدگاه تان را بنویسید