برای خانه ما چه مبلمانی مناسب است؟/ راهنمای خرید و چیدمان مبلمان

مبلمان در منازل از عناصر اصلی چیدمان است که برای خرید آن از نکات زیر می توانید بهره برداری کنید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اگر می خواهید یک دکوارسیون جذاب برای منزل تان داشته باشید، در انتخاب مبلمان منزل باید دقت داشته باشید زیرا مدل و نوع مبلمان نقش بسیار مهمی در زیبایی منزل تان خواهد داشت. در این مطلب با موضوع راهنمای خرید مبلمان منزل همراه ما باشید تا شما را در جریان نکاتی که باید در هنگام خرید مبلمان به آن توجه کنید، قرار بدهیم.

اولین گام تعیین بودجه برای خرید

قبل از اینکه راهی فروشگاه مبلمان شوید بهتر است به طور دقیق بودجه خود را برای خرید مشخص کنید. این کار می تواند زمان شما را برای خرید کاهش بدهد و شما را زودتر به هدف تان برساند. به طور مثال در بودجه مالی خود مبلغ شش میلیون تومان را برای خرید یک دست مبل در نظر بگیرید و از فروشنده بخواهید که تنها مبل هایی را به شما معرفی کند که در اندازه توان مالی تان یعنی همان شش میلیون تومان باشد. در ضمن به اندازه مبل نیز دقت کنید و مبلی را بخرید که بتوانید آن را از چارچوب منزل تان وارد کنید.

راهنمای خرید مبلمان منزل و اداری

مبل را با توجه به کاربرد آن انتخاب کنید

مثلا اگر قراراست این مبل جلوی تلویزیون باشد و بچه ها روی آن بنشینند، انتخاب مبل روشن اشتباه است و بهتراست انتخاب‌تان را به سمت مبل‌های چرم یا مبل‌های قابل شستشو ببرید؛ همچنین بهتر است مبل راحتی انتخاب کنید و بهترین نوع هم مبل ال مانند است تا همه دور هم جمع باشند. اما باید به فضای کافی هم توجه کنید؛ چون مبل‌های ال مانند، فقط در خانه‌هایی که دیوار یک تیکه دارند، شکل خوبی پیدا می‌کنند. مبلی که می‌خرید باید برایتان کارایی داشته باشد. قبل از خرید مبل حتما یه بار روی مبل بشینید و فنرهای آن را چک کنید. حواس‌تان باشه که مبل‌تان نه خیلی سفت باشد و نه آن قدر نرم باشد که حالت بدن‌تان را به خودش بگیرد.

چگونه یک مبل خو بخریم؟

راهنمای انتخاب رنگ و پارچه مبل

برای خرید مبل ، در انتخاب رنگ مبل و طرح‌های روی آن، خیلی وسواس به خرج بدید؛ چون قرار است هر روز این طرح و رنگ را ببینید .قبل از انتخاب رنگ مبل، به رنگ‌کف خانه دقت کنید و اگر کف تیره رنگی دارید، بهتر است رنگ‌ مبل روشن‌تر باشد. مبل تیره ممکن است فضای خانه را تاریک‌تر کند؛ اما خب رنگ‌های خیلی روشن هم، معایب خود را دارند و باید به کثیف شدن‌ آن ها فکر کنید و مبلی بخرید که قابل شستشو باشد. رنگ‌های خنثی می‌توانند انتخاب خوبی برای خرید مبل باشند؛ چون به‌راحتی می توان آن ها را با بقیه وسایل ست کرد.

به جنس پارچه‌ی به کار رفته در مبل دقت کنید؛ پارچه‌ی مبل باید مقاوم باشد و زود از بین نرود. حواس‌تان باشد پارچه‌ی مبل نباید پرز بدهد یا حالت کشی داشته باشد. پارچه هرچقدر سنگین‌تر باشد بهتر است. رنگ مات هم می‌تواند برای پارچه مبل، عیب محسوب شود.

هنگام خرید مبل بایستی به چه نکاتی توجه کنیم؟

راهنمای انتخاب فوم مبل 

فوم مبل، معیار بسیار مهمی برای خرید مبل محسوب می شود؛ یادتان باشد فوم گرم، خیلی زودتر از آن‌که فکرش را کنید ظاهر مبل را کهنه نشان می دهد. اما فوم‌های سرد به آسآنی مقاومت‌شان را از دست نمی‌دهند و دوام بیشتری دارند. برای تشخیص فوم گرم از سرد، می‌توانید فوم را به داخل فشار بدید، اگر بعد از فرو رفتن، خیلی زود بالا آمد، یعنی فوم سرد است ولی اگر خیلی نرم بود و دیرتر بالا آمد، فوم مورد نظر از نوع فوم گرم می باشد.

مهم ترین نکاتی که باید قبل ار خرید مبل به آن دقت کنیم

راهنمای انتخاب نوع چوب مبل

چوب مبل از مهمترین نکات خرید مبل است؛ از چوب‌های مختلفی در مبل‌سازی استفاده می‌شود که هر کدام مزایا و معایبی دارند و از نظر قیمتی تفاوت زیادی بین آن ها وجود دارد. بهترین چوب، چوب روسی است که در مبل‌های راحتی بیشتر از آن استفاده می‌شود؛ این چوب به شدت مقاوم است و قیمت مناسبی هم دارد و ضدآب نیز هست؛ البته ممکن است از چوب‌های دیگر مثل راش، گردو، چوب بلوط و چوب‌های سفید هم استفاده شود. اما خوب است که بدانید خیلی از مبل‌سازها به جای چوب، از رزین هم استفاده می‌کنند که رنگ کدر و ماتی دارد و بسیار بی کیفیت است؛ همچنین وزن زیادی هم دارد. برای تشخیص چوب از رزین می‌توانید از یک سوزن داغ استفاده کنید و آن را داخل قسمتی از چوب مبل که در دید نیست، فرو ببرید و بیرون بیارید. اگر بوی پلاستیک از آن بلند شد، بدانید که چوب نیست.