مردی سالن نمایش «جوکر» در پاریس را به آشوب کشید

مردی که در سالن نمایش «جوکر» در پاریس فضای سینما را به آشوب کشید از سوی پلیس دستگیر شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مردی که یکشنبه شب ۲۷ اکتبر در سینمایی در پاریس موجب وحشت مردم شد تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

این مرد ۳۴ ساله در حین نمایش فیلم «جوکر» از جایش بلند شد و فریاد الله اکبر سر داد. او اندکی بعد از سوی پلیس دستگیر شد و برای تحقیقات درباره تروریسم تحت بازجویی قرار گرفت.  

این مرد که با فردی دیگر در سینمای گرند رکس به تماشای «جوکر» نشسته بود ابتدا با صدای بلند گفت «این سیاسی است» و پس از چند بار تکرار این عبارت در حین نمایش فیلم از جایش بلند شد و الله اکبر سر داد. این فریادها فضایی ترسناک برای دیگر تماشاگران ایجاد کرد و بسیاری از مردم شروع به فرار از سینما کردند.

به گفته مالک سینما در حالی که فضا بسیار متشنج شد، حدود ۳۰ نفر سینما را ترک کردند و پس از این که این تشنج برطرف شد، بیش از ۲۰۰ تن به تماشای بقیه فیلم نشستند.

چندین تماشاگر و گارد مراقب سینما با مرد گلاویز شدند اما او توانست از سینما فرار کند. با این حال او با فاصله کمی توسط پلیس پاریس دستگیر شد.

به گفته روزنامه‌های پاریسی این مرد مسلح نبود و پس از پایان نمایش فیلم مسئولان بمب‌یاب راهی سینما شدند و برای یافتن اسلحه احتمالی، سینما را بازرسی کردند اما چیزی نیافتند. این مرد که دستگیر شده اکنون تحت بازجویی قرار دارد.

فرد مظنون که روز یکشنبه بازداشت شد، روز دوشنبه در بیمارستان روانی تحت بررسی قرار گرفت. دادستانی فرانسه نیز او را به ظن تروریسم مورد بازجویی قرار داد و علاوه بر این سالن سینما گرند رکس نیز برای ایجاد مزاحمت از او شکایت کرد.

چند نفر از تماشاگران نیز گفته‌اند در حین این شلوغی از آنها سرقت شده و حالا مقامات پلیس در حال بررسی هستند که ببینند آیا این نقشه‌ای برای سرقت بوده است یا خیر.

پلیس پاریس گفته است در حین نمایش «جوکر» در پاریس در هیچ مورد دیگری اخلالی ایجاد نشده است.

«جوکر» با توجه به شخصیت اصلی فیلم و تمرکز بر رفتارهای خشونت‌آمیزی که جامعه می‌تواند موجب آن شود، با انتقادهایی در آمریکا روبرو شده و برخی هشدار داده‌اند که تماشای این فیلم می‌تواند در برخی از افراد، منجر به خشونت واقعی در زندگی آنها شود. سال ۲۰۱۲ یک مرد مسلح در سالن نمایش «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در کلرادو موجب کشته شدن ۱۲ نفر شده بود.  

 

دیدگاه تان را بنویسید