تشویق کم سابقه پس ازنخستین نمایش «جوکر» در ونیز

شنبه شب اولین نمایش جهانی «جوکر» ساخته تاپ فیلیپس و با بازی یواکین فینکس در جشنواره ونیز باعث شد تماشاگران ۸ دقیقه ایستاده برای کارگردان و بازیگر این فیلم دست بزنند. ورایتی گزارش داده که دو سانس نمایش این فیلم برای نمایندگان رسانه‌ها هم مملو از تماشاگر بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هرچند این فیلم بخشی از دنیای داستان‌های مصور دی‌سی است، اما فیلیپس برای شخصیت جوکر داستانی مستقل  نوشته که در آن اثری از بتمن نیست و گذشته شخصیت جوکر پیش از تبدیل شدن به اصلی‌ترین ضدقهرمان گاتام سیتی را به نمایش می‌گذارد.

بازی فینکس در نقش آرتور فلک که مردی دچار بیماری روانی است و به تدریج به نماد پوچ‌گرایی خشونت آمیز تبدیل می‌شود و نام خود را جوکر می‌گذارد، از حالا باعث شده او را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی جوایز امسال بخصوص اسکار قلمداد کنند.

فینکس دیروز تاکید کرد برای بازی در نقش جوکر از بازیگران قبلی که این نقش را بازی کرده‌اند از جمله هیث لجر (که برای بازی در نقش جوکر در «شوالیه سیاه» اسکار برد) الهام نگرفته: «من به هیچ‌یک از بازی‌های قبلی این نقش ارجاع ندادم. به نوعی این حس را داشتم که این شخصیت را خودمان خلق کردیم.»

آلبرتو باربرا دبیر هنری جشنواره ونیز هم به حرف‌ها درباره موفقیت احتمالی «جوکر» در فصل جوایز دامن زده و گفته این فیلم «یک راست به سمت اسکار می‌رود.»

منتقدان هم این فیلم را تحسین کرده‌اند، از جمله اوون گیلبرمن منتقد نشریه ورایتی که آن را یک «راننده تاکسی» جدید لقب داده و بازی یواکین فینکس را «مسحور کننده» توصیف کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید