پیام امام به مناسبت دومین سالگرد دفاع مقدس؛

عجز قلم ها و زبان ها از توصیف رزمندگانی که خون خود را فدای اسلام کردند

در بخشی از پیام امام چنین آمده است: درود بى‌پایان به روح پاک شهیدان راه حق، و سلام فراوان بر آسیب دیدگان و آوارگان در جبهه‌ هاى دفاع از اسلام و ایران اسلامى، و درود و سلام بر بازماندگان شهدا و خانواده‌ هاى آسیب دیدگان، و سلام خداوند و انبیا و اولیاى او بر بقیة اللَّه- ارواحنا لمقدمه الفداء.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی در پیامی که در سال 61 به مناسبت هفته دفاع مقدس و دومین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی خطاب به ملت ایران صادر کرد، به قدردانی از خانواده ایثارگران و نیز دلجویی از آنان تاکید کرده و آورده است:

«ملت شریف در سراسر ایران، از روحانى و دانشگاهى و بازاریان و جوانان عزیز محصل تا رزمندگان فداکار و سایر قشرهاى معظم، در این «هفته جنگ» به شکرانه پیروزى اسلام پشتیبانى خود را از جمهورى اسلامى و قواى مسلح، فداکاران در راه هدف که اسلام و ایران است به ثبوت برسانند. و نیز یاد شهداى فداکار را که جمهورى اسلامى و پیروزیها، رهین جان‌ نثارى آنهاست، زنده نگه دارند. و از معلولین عزیز و آسیب دیدگان و آوارگان مقاوم در راه استقرار حکومت اللَّه تفقد و قدرشناسى نمایند. و از بازماندگان شهدا دلجویى و به آنان دلدارى دهند.

گرچه زبانها و قلمها در توصیف جوانان و نوجوانان، پیران و سالخوردگان عزیزى که خون پاک خود و سلامت خویشتن را فدا کردند تا اسلام، زنده و کشور، پاینده بماند، و از شرّ دشمنان خونخوار آزاد شود، عاجزند. و نیز عاجزند که به پدران و مادران دلیرى که چنین فرزندانى را تربیت کردند و به اسلام تقدیم نمودند دلدارى دهند، و از خواهران و برادرانى که در جوار آنان بودند دلجویى نمایند. اینان مشمول عنایات و رحمتهاى‌ بى‌پایان خداوند، در جوار اولیاى عظیم الشأن، با سعادت در دنیا و آخرت قرینند، خدایشان رحمت و برکت دهد.

درود بى‌پایان به روح پاک شهیدان راه حق، و سلام فراوان بر آسیب دیدگان و آوارگان در جبهه‌هاى دفاع از اسلام و ایران اسلامى، و درود و سلام بر بازماندگان شهدا و خانواده‌ هاى آسیب دیدگان، و سلام خداوند و انبیا و اولیاى او بر بقیة اللَّه- ارواحنا لمقدمه الفداء»

 

صحیفه امام، ج‌16، ص: 521-522

 

دیدگاه تان را بنویسید