پیام امام در سال ۶۷ به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

شهدا شمع محفل دوستانند

در بخشی از پیام امام چنین آمده است: شهدا در قهقهه مستانه‌ شان و در شادى وصولشان عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون اند؛ و از «نفوس مطمئنه‌ اى» هستند که مورد خطاب فَادخُلِی فِی عِبادِی و ادخُلی جَنَّتِی پروردگارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، در آستانه هفته دفاع مقدس و در حالی که روزهای جنگ تحمیلی با پذیرش قطعنامه 598 از طرف جمهوری اسلامی به پایان رسیده بود، امام خمینی در اول مهر سال 67 در پیامی به تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران پرداختند. در متن این پیام آمده است: 

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌

خداوندا، همه چیز تویى؛ و غیر از تو همه هیچ. خداوندا، تو عزیزى؛ و غیر از تو همه ذلیل. خداوندا، تو غنى‌ اى؛ و غیر از تو همه فقیر. هفته جنگ امسال حال و هواى دیگرى دارد. پس از سالها دفاع مقدس، یارى دین خدا صورت دیگرى به خود گرفته است.

آمادگى جنگى ضرورت بیشترى یافته است. و دشمنان خدا و خلق خدا آنى غافل نیستند، و در کمین نشسته‌ اند تا آنچه را خدایى است نابود کنند. خانواده‌ هاى شهدا، تا همیشه تاریخ این مشعلداران راه اولیا، افتخار روشنایى طرق الى اللَّه را به عهده گرفته‌ اند.

مجروحین و معلولینْ خود چراغ هدایتى شده‌ اند که در گوشه گوشه این مرز و بوم به دین باوران راه رسیدن به سعادت آخرت را نشان مى‌ دهند: راه رسیدن به خداى کعبه را. اسرا در چنگال دژخیمانْ خود سرود آزادى‌ اند، و احرار جهان آنان را زمزمه مى‌ کنند.

مفقودین عزیز محور دریاى بیکران خداوندى‌ اند؛ و فقراى ذاتى دنیاى دون در حسرت مقام والایشان در حیرتند. از شهدا که نمى‌ شود چیزى گفت. شهدا شمع محفل دوستانند.

شهدا در قهقهه مستانه‌ شان و در شادى وصولشان عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون اند؛ و از «نفوس مطمئنه‌ اى» هستند که مورد خطاب فَادخُلِی فِی عِبادِی و ادخُلی جَنَّتِی پروردگارند. اینجا صحبت عشق است و عشق؛ و قلم در ترسیمش بر خود مى‌ شکافد. و السلام.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‌

 

صحیفه امام؛ ج 21، ص 147

                        

 

دیدگاه تان را بنویسید