چند روزی همقدم با شهید کاظمی-۴

درخواست سید پس از عقد از بانویش چه بود؟

خطبه عقد که خوانده شد عروس و داماد برای زیارت قبور شهدا راهی بهشت زهرا(س) شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: آن روزها ازدواج ها بر اساس اصول اعتقادی و ارزش های حاکم بر جامعه صورت می گرفت و همه دختران می دانستند که اگر کسی پیرو امام باشد یا به وسیله منافقان به شهادت می رسد یا در جبهه؛ بنابراین با علم به این موضوع به خواستگاران خود جواب مثبت می دادند و لیلا(1) هم یکی از دختران این دیار بود و چون خود را لایق شهادت نمی دانست دلش می خواست با منتسب شدن به یک شهید او هم عاقبت به خیری را برای خود تضمین کند.

از طرفی سید(2) هم که خود شیفته امام بود و با همه وجود او را دوست می داشت دلش می خواست با دختری که هم مسلک و عقیده اش است ازدواج کند و اهل فعالیت های سیاسی باشد و حتی برای آینده اش شهادت را نیز ببیند.

در هر حال با این ویژگی ها قرار و مدارها گذاشته شد و بعد از آنکه قرار اول خواستگاری با شهادت دکتر بهشتی نیمه تمام ماند، آنها در جلسه ای دیگر صحبت های اولیه را انجام داده و قرار عقد به روز بیست و چهارم مرداد ماه موکول شد.

پس از انجام مراسم عقد و خوانده شدن خطبه، آنها برای زیارت قبور شهدا راهی بهشت زهرا(س) شدند. کنار مزار شهید بهشتی نشسته بودند که سید کاظم رو به بانو کرد و گفت: لیلا جان دعا کن من شهید بشوم و او هم آمین گفت. چهار سال بعد این دعا مستجاب شد.(3)

1. بانو لیلا مصلایی، همسر شهید.

2. شهید سید کاظم کاظمی از بنیانگذاران سیستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی و جانشین فرمانده اطلاعات سپاه که در سحرگاه دوم شهریور سال 64 به شهادت رسید.

3. برگرفته از گفت وگوی همسر شهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید