چند روزی همقدم با شهید کاظمی-۱

علت بازگشت مسئول انجمن اسلامی دانشجویان امریکا و کانادا به ایران چه بود؟

سال 55 بود که در کنکور سراسری قبول شد اما ساواک از ادامه تحصیلش جلوگیری کرد، سید به امریکا رفت و شد دانشجوی مهندسی مکانیک و چندی بعد هم مسئولیت انجمن اسلامی دانشجویان امریکا و کانادا را عهده دار شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: آخرین روزهای تابستان ۳۶ بود که خانواده کاظمی صاحب فرزند پسری شد که نام سید کاظم[۱] را برایش انتخاب کرد. سید شش ساله بود و پدر که زندگی اش را از طریق کشاورزی می گذراند برای ادامه، مجبور به هجرت به گرگان شد و کاظم روزهای تحصیل را در این شهر و با حال و هوای دیگری پشت سر گذاشت. از کودکی علاقه زیادی به درس و مشق نشان می داد و همین رویه تا نوجوانی ادامه یافت تا اینکه سال ۵۵ سید کاظم در کنکور سراسری پذیرفته شد ولی به دلیل فعالیت های ضد رژیم، ساواک از ادامه تحصیلش جلوگیری کرد. سید راهی امریکا شد و در آنجا شد دانشجوی مهندسی مکانیک. دوستانش او را با انجمن اسلامی دانشجویان امریکا و کانادا آشنا کردند و مدتی بعد، خودش مسئولیت این انجمن را پذیرفت. چند روزی از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود که دیگر طاقت نیاورد و درس را نیمه کاره رها کرد و برگشت تا آستین همت را برای سربلندی کشورش بالا زند که درگیری های ضد انقلاب بر علیه شکوفه های آن آغاز شد و سید را وارد جبهه دیگری از زندگی کرد. به نقده رفت تا آرامش را به همراه دیگر همرزمانش به آنجا بازگرداند. وقتی بازگشت در راه اندازی واحد اطلاعات سپاه نقش آفرینی کرد. روزهای زندگی را با تلاش گذراند تا هورالهویزه او را به خود فرا خواند که سکویی باشد برای پرواز آسمانی اش.(2)

  1. شهید سید کاظم کاظمی که در روستای آرادان به دنیا آمد، در امریکا ادامه تحصیل داد، در هور به شهادت رسید و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.
  2. سید که جانشین فرمانده اطلاعات سپاه و از بنیانگذاران سیستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی بود در دوم شهریور سال 64 به شهادت رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید