قدردانی امام خمینی از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس

بارالها، اینان بندگان صالح تواند که در مجاهده راه تو از خود و عزیزان خود گذشتند و به آن افتخار مى ‏کنند. تو خود شهداى ما را در جوار رحمت خود جایگزین، و معلولانمان را شفا، و مفقودان و اسیرانمان را به دامان خانواده ‏هاشان برگردان.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جامعه جی پلاس، در پنجمین سال از شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، امام خمینی در تجلیل از ایثارگران، پیامی به شرح زیر صادر کرد:

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

اکنون که با عنایات حضرت رب الارباب و ادعیه حضرت بقیة اللَّه- ارواحنا لمقدمه الفداء- و با فداکارى و جانبازى ملت بزرگ ایران و قدرت ایمان و ایثار سلحشوران عزیز در راه اهداف مقدس اسلام بزرگ و قرآن مجید، نظام جمهورى اسلامى ایران با سرفرازى و قدرت راه خود را یافته و با استوارى به پیش مى ‏رود، بر ماست که، با اعتراف به عجز خویش، از رزمندگان عزیزى که با شهادت طلبیها و رشادتهاشان از میهن اسلامى خود دفاع نموده و با خون پاک خود چراغهایى فرا راه آزادى تمام ملتهاى دربند برافروختند قدردانى نماییم.

و نیز از مادران و پدران و خواهران و همسران و برادران بزرگوارى که در پشت جبهه‏ ها با جدیت تمام در دفاع مقدس از اسلام و کشور اسلامى به پشتیبانى از مجاهدان عزیز برخاسته و از هیچ چیز کوتاهى نمى ‏کنند، و از تمام ملت بزرگ و متعهد که در تمامى صحنه‏ ها حاضرند، تشکر نماییم.

قلم و بیان من کوچکتر از آن است که از عهده تشکر این همه فداکارى برآید. خداوند تبارک و تعالى به همه آنان جزاى خیر خواهد داد. و همان گونه که آنان روى اسلام را سفید کردند، آنان را در بارگاه قدسش روسفید خواهد گرداند.

بارالها، اینان بندگان صالح تواند که در مجاهده راه تو از خود و عزیزان خود گذشتند و به آن افتخار مى ‏کنند. تو خود شهداى ما را در جوار رحمت خود جایگزین، و معلولانمان را شفا، و مفقودان و اسیرانمان را به دامان خانواده ‏هاشان برگردان. و به همه ما صبر و توفیق عنایت فرما. إنَّکَ قَریبٌ مُجیب‏.

 10/ 6/ 64 ـ روح اللَّه الموسوی الخمینى‏»

صحیفه امام، ج‏19، ص 359ـ 360

 

دیدگاه تان را بنویسید