خسروی‌وفا: در صورت پایین‌بودن کیفیت اردوهای پارالمپیکی بودجه فدراسیون ها کاهش می یابد

رییس کمیته ملی پارالمپیک در هفدهمین مجمع کمیته ملی پارالمپیک گفت: فدراسیون‌هایی که تحت پوشش کمیته ملی پارالمپیک قرار گرفتند اگر از لحاظ برگزاری اردو برای ورزشکاران پارالمپیکی کیفیت مناسبی نداشته باشند بودجه کمتری در اختیار آنها گذاشته خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمود خسروی‌وفا در جمع خبرنگاران گفت: در مجمع امروز بحث اصلاح اساسنامه کمیته پارالمپیک با مشارکت روسای فدراسیون‌های ورزشی مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به این‌که در حال حاضر هشت رشته از فدراسیون جانبازان و معلولین تحت پوشش فدراسیون‌های مربوطه خود قرار دارند و قرار است چهار فدراسیون دیگر نیز تا پایان سال اضافه شود این طور عنوان شد که با مشارکت روسای فدراسیون‌ها ایرادات وارده در اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک با تشکیل کارگروهی مورد بررسی قرار بگیرد و ظرف سه ماه آینده برای اصلاح ایرادات وارده به دولت ارائه شود.

وی با بیان این‌که مشکل بودجه نداریم، اظهار کرد: یکسری مشکلات برای اجرای برنامه‌ها وجود دارد، اما مشکلات به شکلی نیست که ما نتوانیم برنامه‌های پیش‌بینی شده خود را برای حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ به تعویق بیندازیم. اولویت‌بندی ما بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ است که سعی می‌کنیم با تنظیم بودجه و تخصیص درست آن در ادامه اجرای تقویم ورزشی با مشکلی مواجه نشویم. البته چون نابه‌جا هزینه می‌کنیم قطعا پول هم کم می‌آوریم اما تا به امروز مشکلی از نظر اعتبارات نداشته‌ایم و از برنامه‌ها عقب نیستیم. تا امروز ۳۴ سهمیه کسب کردیم که امیدواریم بتوانیم در ادامه راه شرایط مطلوب‌تری داشته باشیم.

رییس کمیته ملی پارالمپیک در خصوص انتقاد کمانداران پارالمپیکی از پایین بودن کیفیت اردوهای خود که زیر نظر فدراسیون تیروکمان فعالیت می‌کنند، گفت: برای بهبود کیفیت اردوهای پارالمپیکی و افزایش انگیزه کمانداران پارالمپیکی دو جلسه با شعبانی‌بهار جلسه داشتیم که این جلسات راضی‌کننده بود. بودجه ما شفاف است و به تمام فدراسیون‌هایی که رشته‌های جانبازان و معلولان را تحت پوشش قرار داده‌اند اعلام کرده‌ایم برای مدال‌آوران طلای پارالمپیکی روزانه ۳۵۰ هزار تومان و برای نقره و برنز ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنیم. همچنین ۲۰ میلیون تومان به فدراسیون‌ها برای اعزام‌ها می دهیم.

وی ادامه داد: ما اگر احساس کنیم فدراسیونی در برگزاری اردوهای پارالمپیکی کوتاهی می‌کند و یا کیفیت اردوها راضی کننده نباشد قطعا بودجه آنها از منابع پیش‌بینی شده کمتر خواهد شد. ضمن این‌که قرار است یک ناظر فنی و یک ناظر مالی بعد از این تا شروع بازی‌های پارالمپیک در اردوها حضور پیدا کنند و شرایط اردوها را مورد بررسی قرار دهند تا دیگر گلایه‌ای را از ورزشکاران پارالمپیکی شاهد نباشیم.

خسروی‌وفا خاطر نشان کرد: برای ورزشکارانی که به صورت غیرمتمرکز در اردوها شرکت می‌کنند پول مستقیما به حساب ورزشکار واریز می‌شود که من تصور می‌کنم به ورزشکاران پارالمپیکی به ویژه آنهایی که طلایی هستند بالاترین حقوق را پرداخت می‌کنیم.

رییس کمیته ملی پارالمپیک درباره برخی انتقادات صورت گرفته مبنی بر این‌که هنوز بودجه کمیته پارالمپیک به طور کامل پرداخت نشده و تنها ۲۲ درصد از بودجه پیش‌بینی شده از سوی دولت واریز شده است، گفت: درست از ۲۹ میلیارد بودجه پیش‌بینی شده از سوی دولت تنها ۲۲ درصد از بودجه خود را دریافت کرده‌ایم، اما به هر صورت از برنامه‌های خود عقب نیستیم و بودجه خود را طوری تنظیم کردیم که در اجرای برنامه پیش‌بینی شده خود با مشکل مواجه نشویم.

وی در پایان در خصوص پیش‌بینی خود از وضعیت جایگاه کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ خاطر نشان کرد: پیش‌بینی ما این است که جزو ۱۰ کشور برتر قرار گیریم و بتوانیم نسبت به پارالمپیک ریو رشد خوبی داشته باشیم. البته این پیش‌بینی کار سختی است و باید برای رسیدن به چنین جایگاهی به سختی رقابت کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید