گزارش جی پلاس/

جوان گمنامی که یک شبِ راه صد ساله را رفت/ گلزن دربی را بشناسید

تنها گل پرسپولیس در شهرآورد 90 را کسی به ثمر رساند که قبل از مسابقه تقریبا هیچ کس او را نمی شناخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ قطعا پس از به ثمر رسیدن گل پرسپولیس، فریادهای اولیه طرفداران قرمزهای پایتخت که فرونشست، این سوال میلیون‌ها بار پرسیده‌ شد که " چه کسی گل را زد؟". به معنای واقعی کلمه هیچ‌کس گلزن پرسپولیس را نمی‌شناخت. در بهترین حالت شاید نامش در میان بازیکنان جدید ابتدای فصل دیده شده بود یا نهایتا چند ساعت قبل از آغاز بازی و انتشار لیست قرمزها برای دربی.

با این حال "مهدی عبدی" در نخستین ثانیه‌های نخستین بازی لیگ برتری خود برای پرسپولیس، اولین گل خود را برای این تیم به ثمر رساند. گلی که شاید تا آخرین روز فوتبالی‌اش هم مهمترین و به یاد ماندنی ترین گلش باشد.

  • مهدی عبدی کیست؟

این شاید سوال بسیاری از هواداران پرسپولیس هم باشد. مهدی عبدی متولد 1376 و قائمشهری است. کارش را هم از همان شهر و البته پرسپولیس قائمشهر آغاز کرده. بعد ها به پرسپولیس تهران آمده و در دو رده جوانان و امیدها برای قرمزهای پایتخت بازی کرده است.

عبدی فصل گذشته و پس از درخشش در لیگ امیدها، مدتی هم به بادران رفت و برای این تیم دسته یکی بازی کرد اما دوباره به پرسپولیس برگشت.

  • آقای گل لیگ امید

مهدی عبدی فصل گذشته و در 21 سالگی، در لیگ امید درخشید و یکی از بهترین مهاجمان لقب گرفت. او در دوره گذشته این لیگ، با 24 گل زده به طور مشترک عنوان آقای گلی را از آن خود کرده‌ است. او البته در کنار این 24 گل زده، 14 پاس گل هم داد تا نشان دهد در محوطه جریمه و زمین حریف، در هر صورت بازیکن خطرناکی است.

  • رویای بازی در نساجی

عبدی هم مانند تمام قائمشهری‌ها، دوست داشته و دارد تا روزی در نساجی بازی کند. همین امسال هم تا یک قدمی تیم شهرش رفت. او با توجه به ترافیک سنگین در خط حمله پرسپولیس و همینطور حضور 4 مهاجم جوان دیگر به جز خودش، ابتدا تصمیم گرفت رویای کودکی‌اش را به حقیقت برساند. با این حال در نهایت در پرسپولیس ماند و قراردادی سه ساله با تیم بزرگسالان امضا کرد.

  • یکی از پنج نفر

محمدامین اسدی و سعید کریمی، احمدرضا احمدوند، امیر روستایی و در نهایت سعید عبدی پنج مهاجم جوانی بودند که در اردوی‌های پیش‌فصل قرمزهای پایتخت شرکت کردند و از گزینه‌های رسیدن به این تیم بودند. با این حال سه نفر اول که برخی از آن‌ها مانند اسدی در لیگ قهرمانان هم به بازی گرفته شدند، به دلایل مختلف از پرسپولیس کنار گذاشته شدند تا در نهایت رقابت بین روستایی و عبدی باقی بماند.

روستایی در این فصل، در کمال تعجب در دو بازی به میدان رفت و اینطور نشان داده شد که نظر کالدرون را جذب کرده است. با این حال پس از بازی با تراکتور، دیگر خبری از او در ترکیب نشد و در نهایت برای دربی حتی در لیست نهایی هم قرار نگرفت. به این ترتیب مهدی عبدی برای اولین بار در لیست نهایی پرسپولیس قرار گرفت. آن هم در یکی از مهمترین بازی‌های فصل و شهرآورد پایتخت.

  • تنها امید لیست 18 نفره!

عبدی در حالی برای اولین بار به لیست نهایی پرسپولیس رسید که تنها بازیکن جوان این لیست هم بود.  در حالی که حسین‌پور، حسینی، زمانه، بیات و روستایی راهی به لیست نیافتند تنها بازیکن زیر 23 سال لیست پرسپولیس همین مهدی عبدی بود که  در نهایت تنها گل شهرآورد را به ثمر رساند و دست به کار بزرگی زد.

  • باران فالوور

دقایق کوتاهی پس از پایان مسابقه، هواداران قرمزهای پایتخت که برای بخشی از جشن پیروزی‌شان در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام حضور داشتند، به سرعت صفحه اینستاگرام مهدی عبدی را پیدا کردند و حساب کاربری این جوان گمنام، به سرعت برق و باد بین کاربران دست به دست شد.

دنبال کننده‌های او که پیش از مسابقه به 20 هزار نفر هم نمی‌رسید، در ساعات پایانی یکشنبه به مرز 80 هزار نفر و امروز به مرز 100 هزار نفر رسیده است.

همچنین آخرین پست اینستاگرامی او که به 11 – 12 روز پیش باز می‌گردد، بیش از 7 هزار کامنت ثبت شده دارد که همگی ابراز علاقه طرفداران پرسپولیس است که ستاره دربی را پیدا کرده و از او بابت گل سرنوشت سازش تشکر کرده‌اند.

  • یک مهاجم تمام‌عیار !

 اسماعیل هلالی که در تیم‌های پایه پرسپولیس با عبدی کار کرده، پیش از این درباره این جوان گفته بود:« عبدی شاید به لحاظ فیزیکی چندان توانمند نباشد اما بسیار دقیق ضربه می‌زند و در هر لحظه با هر جای پایش می‌تواند گل بزند. دقت در ضربه به توپ ویژگی بارز اوست ضمن اینکه فوق‌العاده باهوش است و در بازی هوایی هم به اندازه بازی روی زمین تبحر دارد. توپ‌هایی که فکرش را هم نمی‌کنید از هر جایی وارد دروازه حریف می‌کند و با اینکه خیلی توی چشم نیست اما مهاجم کاملی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید