توصیه امام به تفکر در حالات امام سجاد(ع)

جناب علىّ بن الحسین از بزرگترین نعمتهایى است که ذات مقدّس حق بر بندگان خود به وجودش منّت گزارده و آن سرور را از عالم قرب و قدس نازل فرموده براى فهماندن طرق عبودیّت به بندگان خود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی در کتاب آداب الصلوة به تفکر در حالات امام زین العابدین علیه السلام توصیه کرده و آن حضرت را از بزرگترین نعمت هایی که خداوند به بشر عنایت کرده دانسته و اینگونه آورده است:

«قدرى تفکر کن در حالات علىّ بن الحسین، و مناجات آن بزرگوار با حضرت حق، و دعاهاى لطیف آن سرور که کیفیت آداب عبودیّت را به بندگان خدا تعلیم می‌ کند. من نمى ‌گویم مناجات آن بزرگواران براى تعلیم عِباد است، زیرا که این کلام بى‌ مغز باطلى است که صادر شده از جهل به مقام ربوبیّت و معارف اهل البیت؛ خوف و خشیت آنها از همه کس بیشتر بوده و عظمت و جلال حق در قلب آنها از هر کس بیشتر تجلّى نموده؛ لکن مى ‌گویم باید بندگان خدا از آنها کیفیت عبودیّت و سلوک الى اللَّه را تعلّم کنند، وقتى ادعیه و مناجات‌ هاى آنها را مى ‌خوانند لقلقه لسان نباشد، بلکه تفکر کنند در چگونگى معامله آنها با حق و اظهار تذلّل و عجز و نیاز نمودن آنها با ذات مقدس.


و لَعَمْرِ الحبیبِ که جناب علىّ بن الحسین از بزرگترین نعمتهایى است که ذات مقدّس حق بر بندگان خود به وجودش منّت گزارده و آن سرور را از عالم قرب و قدس نازل فرموده براى فهماندن طرق عبودیّت به بندگان خود. و لَتُسْئَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِیمِ و اگر از ما سوال شود که قدر این نعمت را چرا ندانستید و استفادت از این بزرگوار چرا نکردید، جوابی نداریم جز آن که سر خجلت به پیش افکنیم و به نار پشیمانی و تاسف بسوزیم؛ و در آن وقت پشیمانی نتیجه ندارد.»

 

آداب الصلوة؛ ص 151-152

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید