برنامه امام در دهه اول محرم چگونه بود؟

محرم که شروع می شد، هر روز صبح امام ساعت 9 صبح به حرم حضرت امیر(س) مشرف می شدند و زیارت عاشورا و زیارت امین الله می خواندند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: خیلی از افراد و شخصیت ها وقتی در شرایط مختلف قرار می گیرند برنامه ها و وضعیت آنها فرق می کند ولی امام در تمام حالات وضعشان تغییر پیدا نمی کرد؛ مثلا امام همیشه در دهه اول محرم زیارت عاشورا را می خواندند. هر سال از ابتدای دهه محرم ساعت نه صبح به حرم حضرت علی(ع) مشرف می شدند و زیارت امین الله و زیارت عاشورا می خواندند. این امر تا هشت محرم ادامه داشت. بعد این برنامه با تشرف امام به کربلا در حرم امام حسین(ع) انجام می شد. این برنامه چهارده ساله امام در نجف و عراق بود. در دهه محرم سال 57 هنگامی که در پاریس بودیم هر روز ساعت نه صبح یکی از برادران ماموریت داشت اخبار و گزارش ها را خدمت امام تقدیم کند. من روز اول محرم طبق روال روزهای قبل آمدم و وارد منزل شدم. دیدم امام مشغول زیارت عاشورا هستند و پس از اینکه اخبار را دریافت کردند، فرمودند: از فردا برنامه را تغییر و ساعت 9 کسی برای من خبر نیاورد. قبل یا بعد از زیارت عاشورا اخبار را بیاورید.

 

 

برشی از کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی(س)؛ ج 3، ص 41-42؛ چاپ پنجم (1388)؛ ناشر: چاپ و نشر عروج؛ خاطره به نقل از علی اکبر محتشمی پور.

دیدگاه تان را بنویسید