امروز رسانه هویت ساز است

صالحی امیری: شعارهای ناهنجار در بعضی ورزشگاه ها مبنای تجزیه طلبی ندارد/ با بی عدالتی به انسجام قوی نمی رسیم

رییس کمیته ملی المپیک گفت: ما باید از ثبت قدرت در سکوهای قهرمانی به معرفت و پهلوانی برسیم و بر این باور هستیم که باید روح معرفت، فرهنگ و فضلیت در ورزش دمیده شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، سید رضا صالحی امیری در نشست هم اندیشی فرهنگ و رسانه بیان کرد: اگر فرهنگ در جامعه ای نباشد آن جامعه مرده است. فرهنگ مانند اکسیژن است و انسانها نیاز دارند در فضای فرهنگی زیست و تنفس کنند. ما باید از ثبت قدرت در سکوهای قهرمانی به معرفت و پهلوانی برسیم. خیلی افراد مدال گرفتند و از یادها رفته اند اما تختی مدال گرفت و همچنان در یاد ها هست چون به معرفت رسیده بود. بر این باور هستیم که باید روح معرفت، فرهنگ و فضلیت در ورزش دمیده شود و رسانه ها می توانند آن را به متن ورزش منتقل کنند.

او ادامه داد: ما در ایران بیش از هر زمان دیگری به انسجام نیازداریم. بین انسجام و عدالت رابطه نزدیکی وجود دارد و انسجام بدون عدالت امکانپذیر نیست. اگر به دنبال انسجام ملی هستیم باید بستر عدالت را گسترش دهیم تا مردم احساس تبعیض نکنند. همچنین بین انسجام و اعتماد و منافع ملی ارتباط نزدیکی وجود دارد. یکی از چالش‌های جدید ما این است در جامعه ایران از آسیب جدی فرد گرایی جلو گیری کنیم. انسجام محصول جوامعی است که انسان توسعه یافته داشته باشند.

صالحی امیری در مورد الزامات تحقق انسجام ملی گفت: باید در اشکال مختلف جامعه گفتگو شکل گیرد. آرمان ما تحقق و انسجام ملی به عنوان تدام حیات سیاسی جامعه است. رسانه حلقه وصل افکار عمومی و نظام اجتماعی است. رسانه می تواند تشدید کننده انشقاق و یا عامل ایجاد انسجام ملی باشد. جامعه ایران به نظرم منسجم است و از حداقل های انسجامی برخور دار است.

صالحی امیری در مورد شعارهای تجزیه طلبانه در برخی ورزشگاه ها گفت: این مسائل را شکاف نمی بینم و احساسات لحظه ای و تخلیه احساسات است و اصلا آن را از بین رفتن انسجام نبینید چون هیچ آذری زبانی نیست به این کشور تعلق خاطر نداشته باشد.

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش، رضا قراخانلو رییس آکادمی ملی المپیک، حجت الاسلام نقویان رییس کمیسیون فرهنگی کمیته ملی المپیک در این نشست حضور داشتند.

حضور ما در فوتبال فقط در سطح تیم امید است

صالحی امیری در مورد کمک مالی به تیم فوتبال امید گفت: مسئله حضور در فوتبال در سطح تیم فوتبال امید است. مسئولیت انتخاب سرمربی و کادرفنی به عهده فدراسیون است. ما و وزارت ورزش به تیم امید کمک می کنیم تا بدون کمترین چالش در مسابقات شرکت کند. ما و وزارت ورزش با تاج جلساتی داشتیم و در جهت حمایت  از تیم امید حرکت می کنیم. ان‌شاءالله تیم امید به المپیک ۲۰۲۰ صعود می‌کند.

*منتظریم تا سه هفته آینده اساسنامه نهایی شود

صالحی امیری در مورد آخرین وضعیت اساسنامه کمیته ملی المپیک نیز گفت: اساسنامه بعد از نظارت کارشناسی در هیات اجرایی و مجمع تصویب شد سپس توسط کمیته بین المللی المپیک هم به تصویب رسید. اساسنامه به کمیسیون اجتماعی رفت و الان در صحن دولت است. منتظریم در دو سه هفته آینده در دولت نهایی و به ما ابلاغ شود.

دیدگاه تان را بنویسید