قیمت نجومی مشاوره انتخاب رشته تا دقیقه ای 300 هزار تومان!

در این گزارش به هزینه‌های نجومی مشاوره به داوطلبان کنکور برای انتخاب رشته خبر داده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در تماس با یکی از موسسات مشاوره برای انتخاب رشته مشخص شد که هزینه انتخاب‌ رشته برای کنکور سراسری یک میلیون تومان و آزاد 500 هزار تومان است!

البته اینها ارقام عجیب و غریبی نبود، خصوصا وقتی قبل‌ترها اعداد عجیب و غریب‌تر خصوصا از آنهایی که کلاس‌های خصوصی خاص و بسیار گرانقیمت برگزار می‌کنند اعلام شده بود.

کافی است هشتگ انتخاب‌رشته را در اینستاگرام جست‌وجو کنید، 600 هزار تومان برای هر دقیقه مشاوره و انتخاب‌رشته حضوری و هر دقیقه 300 هزار تومان برای انتخاب‌رشته غیرحضوری، ارقامی بود که اعلام شده است. اما سوای اینها کافی است با برندهای حوزه آموزش خصوصی آشنا باشید و با دانش‌آموزان آنها دم‌خور، درنتیجه احتمالا به چند اسم برمی‌خورید که به قول دانش‌آموزان و دوستان، شاخ‌های آموزش خصوصی و کنکور هستند.

مشاوره دقیقه‌ای ۳۰۰ هزار تومان

یکی از این مشاوران تحصیلی می گوید:«ما در ارتباط با انتخاب‌رشته دو طرح داریم. یکی طرح اول‌مان است که طرح vip است و یکی هم طرح معمولی، شرایط طرح vip به این صورت است که ابتدا کارهای مالی را انجام می‌دهید، بعد برای شما وقت تعیین می‌کنیم که به آموزشگاه بیایید و دانش‌آموز فرم پر می‌کند. در مرحله دوم دانش‌آموز به همراه اولیا به مشاور ارشد معرفی می‌شود. مشاوران ارشد در ارتباط با رشته‌ها و بازار کار و نحوه پذیرش آنها در دانشگاه‌ها و... توضیحاتی ارائه می‌دهند اما چینشی برای رشته‌ها انجام نمی‌دهند. در مرحله سوم دانش‌آموز به صورت انفرادی می‌رود پیش استاد ر.ن و استاد چینش را انجام می‌دهد. هزینه این طرح دومیلیون و 700 هزار تومان است. طرح دوم هم که گفتم همین پروسه طی می‌شود فقط دانش‌آموز استاد ر.ن را نمی‌بیند و آن یک ربع و 20 دقیقه انفرادی را ندارد و هزینه‌اش یک‌میلیون و 500 هزار تومان است.!

البته اینها بعضی از اسامی و افراد و چهره‌های شناخته‌شده در این حوزه بودند، انتخاب‌رشته توسط پ.د چیزی حدود 750هزار تومان، آقای ن حدود یک تا یک‌میلیون و 200 هزار تومان و برخی موسسات که البته جامعه آماری بالایی دارند هم اعداد و ارقامی زیر 400هزار تومان است که همه با یک جست‌وجوی ساده قابل دستیابی است.

به هرحال آنچه مشخص است اینکه نگاه درآمدزا به دانش‌آموزان و افعال آموزشی آنها باعث شده است موسسات آموزشی و اشخاص و اساتید این حوزه از هیچ منفذی که امکان درآمدزایی داشته باشد، نگذرند و این درآمدزایی را از قبل تا بعد از دانشجوشدن دانش‌آموزان حفظ کرده و ادامه دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید