خیزش گرد و خاک در تعدادی از استان‌ها/ افزایش دما در بیشتر مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به خیزش گرد و خاک در تعدادی از استان‌ها، طی پنج روز آینده، از افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احد وظیفه شرایط جوی کشور را پیش‌بینی و ا علام کرد: بر اساس تحویل آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، امروز (دوشنبه ۷ مرداد) برای برخی نواحی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او با اشاره به اینکه امروز در سواحل دریای خزر بارش پراکنده خواهیم داشت، گفت: از بعدازظهر امروز در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب فارس افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا و پس فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه ۸ و ۹ مرداد) در سواحل شرقی دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده و در جنوب سیستان و بلوچستان و برخی نواحی هرمزگان ابرناکی، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه طی پنج روز آینده برای نواحی شرقی کشور، شمال یزد و سمنان وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود، ادامه داد: در این مدت برای شمال کرمان و اصفهان، قم، تهران، البرز و همچنین بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور انتظار وزش باد شدید موقت و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود .

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی سه روز آینده شرق دریای عمان و امروز شرق دریای خزر مواج خواهد بود، گفت: فردا و پس فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه ۸ و ۹ مرداد) افزایش نسبی دما برای قالب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان پایتخت، فردا و پس فردا (سه‌ شنبه و چهارشنبه ۸ و ۹ مرداد) صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود  دمای فردا در بالاترین نقطه به ۳۸ و در پایین‌ترین نقطه به ۲۵ درجه سانتیگراد برسد. همچنین در روز چهارشنبه ۹ مرداد بیشترین و کمترین دمای تهران ۳۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید