رگبار پراکنده باران و وزش باد در برخی نقاط کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به رگبار پراکنده باران در برخی نقاط کشور از وزش باد در غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات زاگرس جنوبی خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احد وظیفه با بیان اینکه با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در ساعات بعد ازظهر امروز (۱۵ تیر) برای ارتفاعات البرز مرکزی در استان مازندران و ارتفاعات زاگرس جنوبی در استان فارس رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: این شرایط طی فردا (۱۶ تیر) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سواحل دریای خزر و ارتفاعات زاگرس جنوبی در استان فارس مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه (۱۷ تیر) برای شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و هرمزگان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و برای ارتفاعات مازندران و گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بعد ازظهر سه‌شنبه (۱۸ تیر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل شاهد رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود همچنین روز چهارشنبه (۱۹ تیر) علاوه بر این مناطق برای شرق گلستان و شمال خراسان شمالی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه طی پنج روز آینده برای نوار شرقی کشور، جنوب سمنان، شمال یزد، شمال اصفهان، قم، جنوب تهران، مرکزی و جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان و بوشهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: در پاره‌ای از نقاط وزش باد همراه خیزش با گرد و خاک است.

وی با بیان اینکه در همین مدت تداوم وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را در منطقه زابل خواهیم داشت، گفت: طی سه روز آینده شرق دریای عمان و امروز (۱۵ تیر) خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۶ تیر) صاف همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۷ تیر) نیز صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید