کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های شمالی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های شمالی پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احد وظیفه اظهارکرد: امروز ( ۹ تیرماه) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از بعدازظهر بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شروع می‌شود.

وی تاکید کرد: فردا (۱۰ تیرماه) همین وضعیت در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت. در روز سه‌شنبه (۱۱ تیر) بارش به سواحل دریای خزر محدود و بعدازظهر همین روز به‌تدریج سامانه از نوار شمالی خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۲ و ۱۳ تیرماه) آسمان در اغلب مناطق کشور صاف خواهد بود، گفت: بیشترین مقدار بارش در بعد ازظهر امروز (۹ تیرماه) در گیلان غرب مازندران، اردبیل پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این فردا (۱۰ تیرماه) بیشترین مقدار بارش در استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان رخ خواهد داد.

وظیفه با بیان اینکه طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ تیرماه) دریای خزر مواج خواهد بود، گفت: کاهش دمای ۷ تا ۱۰ درجه‌ای در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: از بعدازظهر فردا (۱۰ تیرماه) تا اواخر هفته به‌ویژه در ساعات بعدازظهر در شمال شرق، شرق به ویژه منطقه زابل و تا روز چهارشنبه (۱۲ تیرماه) در سمنان، جنوب تهران، اصفهان، یزد و استان‌های مرکزی و قم وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بعدازظهر فردا و طی روز سه‌شنبه (۱۱ تیرماه) خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امشب هوای تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، گفت: فردا ( ۱۰ تیرماه) آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهرهمراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. دمای پایتخت در این روز در گرم‌ترین زمان به ۳۶ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد همچنین پس‌فردا (۱۱ تیرماه) هوای تهران کمی ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش ابر و با احتمال گرد و خاک خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز به ۳۳ و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید