گزارش جی پلاس از نتیجه انتخابات فدراسیون سنگین وزن ها

کامبک عجیب مرادی خلاف نظر وزارت ورزش / چرا قهرمانان وزنه برداری مقابل رئیس بودند؟!

علی مرادی صبح امروز (16تیر 98) در انتخابات حساس فدراسیون وزنه برداری با 22 رای، یک بار دیگر رئیس این رشته المپیکی شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری در حالی صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد که رقابت به اوج خودش رسیده بود. تقریبا اکثر چهره‌های شناخته شده و قهرمان‌های مطرح سال‌های گذشته این رشته وارد گود انتخاباتی شده بودند و هر کدام برای یکی از نامزدها کار می‌کردند. با این حال در نهایت کسی رئیس شد که تا چند هفته پیش، کمترین شانس را برایش در نظر می‌گرفتند!

  • پیغامی که نادیده گرفته شد

یکی از اتفاق‌های مهم و اساسی در روند انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری، تصمیم وزارت ورزش مبنی بر گذاشتن سرپرست، بعد از پایان دوره مرادی بود. اتفاقی که اغلب زمانی می‌افتد که تصمیم بر تغییر در فدراسیونی گرفته می‌شود و اگر غیر از این باشد، همان رئیس با حکم سرپرستی انتخابات را برگزار و در آن شرکت می‌کند.

با این حال وزارت ورزش علی مرادی را پس از پایان دوران چهار ساله ریاست، خیلی زود برکنار کرد و به جایش خسروی را در جایگاه سرپرستی گذاشت تا انتخابات را برگزار کند. تصمیمی که پیغام مهمی در بر داشت و نشان می‌داد وزارت ورزش و سیستم تصمیم ساز این رشته، خواهان ادامه کار این مدیر با سابقه در رشته مهم و المپیکی وزنه‌برداری نیست.

  • بازگشت مشحون‌وار مرادی!

علی مرادی صبح امروز در انتخابات حساسی که هر کدام از نامزدها خودشان را رئیس چهار سال آینده وزنه برداری می‌دانستند، با 22 رای و البته سبد رای نه چندان مطمئن، برای چهار سال دیگر مسئولیت رشته پولاد سرد را بر عهده گرفت.

پیروزی علی مرادی در انتخاباتی که در ابتدای رقابت، با ضربه مهلک وزارت ورزش به جایگاهش مواجه شد و پس از آن با ائتلاف رضازاده، انوشیروانی، باقری و ... روبرو شد، اتفاق عجیب و جالبی بود. چیزی شبیه به کاری که مشحون در آخرین دوره حضورش در بسکتبال انجام داد.

در آن دوره هم وزارت ورزش مشحون را برکنار و به جایش دولو را سرپرست کرد. در آن دوران هم خیلی‌ها حذف مشحون را تمام شده دانستند و حتی عکس این مدیر با سابقه در گاوداری معروفش هم منتشر شد که مشغول کار خودش است. با این حال پیر رقابت‌های انتخاباتی که هیچ‌‌گاه در انتخاباتی بازنده نشده، بازهم مجوز حضور را گرفت و وارد آخرین انتخاباتش شد. انتخاباتی که تقریبا هیچ کسی شانسی برای او قائل نبود.

با این حال مشحون آدم و با یک برگه سفید به عنوان برنامه - اگرچه مانند مرادی با رای حداقلی – رئیس فدراسیون شد و زمانی هم که رفت نه با رای مجمع، بلکه با قانون بازنشستگی از بسکتبال رفت.

  • پیام مجمع امروز وزنه برداری

علی مرادی اگرچه با کاربلدی و توانایی بالایش در لابی و گرفتن رای مجمع، به کرسی ریاست رسید اما مجمع امروز و در کل داستان انتخابات فدراسیون ها، این حقیقت را یک بار دیگر نشان داد که تقریبا تمام چهره‌های نامدار این رشته و قهرمان‌های نامی، در طرف مقابل او قرار دارند.

از کوروش باقری و رضازاده گرفته تا بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی و شاهین نصیرنیا و ...، برای نامزدهای رقیب مرادی تلاش کردند و یا خودشان نامزد شدند تا جای مرادی را بگیرند. اتفاقی که نشان می‌دهد آب مرادی با هیچ‌کدام در جوی نرفته و باعث شده همگی برای ایستادن در مقابل او به ائتلاف برسند.

در انتخابات امروز وزنه برداری پس از علی مرادی، انوشیروانی با 11 رای و آخوندی با 8 رای و فرشاد غزالیان با 2 رای در رده های بعدی قرار گرفتند.

WhatsApp+Image+2019-07-07+at+11.44.32+AM

دیدگاه تان را بنویسید