هزینه کلاس های تقویتی دانش آموزان چقدر است؟

فصل تابستان با دارای بودن حجم تعطیلات بالای سه ماه، خود به تنهایی تبدیل به یک دوره تحصیلی و تقویتی می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، والدین بسیاری در این برهه از سال ترجیح می دهند تا فرزندان خود را به انواع کلاس های تفریحی و آموزشی بفرستند، و فرزندانی که قطعا کلاس های تفریحی را به آموزشی ترجیح می دهند!

بعد از گذراندن۹ماه تحصیلی کمتر دانش آموزی را خواهید دید که دلش بخواهد دوباره با کتاب و درس مواجه شود! اما نظر برخی والدین همچنان مبنی بر تقویت دروس پایه یا حتی آموختن پیش از موعد دروس سال بعد است!

   عوامل موثر بر هزینه کلاس های تقویتی

به طور کلی هزینه برگزاری کلاس های تقویتی به عوامل زیادی بستگی دارد و نمی توان عددی را به صورت ثابت و قطعی برای آن ذکر کرد.

 تعدادی از آن عوامل،در ادامه ارائه شده است:

- شهر محل تدریس: هزینه برگزاری کلاسهای خصوصی  در شهرهای بزرگتر معمولا بیشتر است. معمولا هزینه های رفت و آمد و مکان در شهرهای بزرگتر افزایش بیشتری دارد.

- سابقه تدریس مدرس : مدرسینی که سابقه تدریس بالاتری دارند، به دلیل دارا بودن جزوات ارزشمند تر و تجارب بالاتر،معمولا هزینه بالاتری برای کلاسهای خصوصی درخواست می کنند.

- درس تدریسی: برای مثال ممکن است هزینه تدریس جبر و احتمال در رشته ریاضی و فیزیک دوره دوم دبیرستان، به نسبت ریاضی اول متوسطه بالاتر باشد. به صورت کلی هر چه درس تخصصی تر باشد هزینه کلاس آن نیز افزایش می یابد.

- مقطع تحصیلی: برای نمونه، تدریس ریاضی در مقاطع بالاتر سخت تر بوده  و در نتیجه قیمت بالاتری هم دارد.

- تعداد جلسات تدریس: هر چه تعداد جلسات تدریس  بیشتر شود، هزینه نیز بیشتر می شود. معمولا زمان درنظر گرفته شده برای برگزاری کلاس ها یک ساعت و نیم است.

- کنکوری بودن یا نبودن کلاس‌ها: قیمت کلاس‌های تدریس  دروس کنکور به نسبت کلاس های آموزش ابتدایی، متوسطه یا  حتی  دانشگاه بالاتر است.

- تضمینی بودن یا نبودن کلاس: هزینه کلاس‌های تضمینی به نسبت کلاس‌های معمولی بیشتر است.
  هزینه انواع کلاس های تقویتی
 باتوجه به موارد بالا، اگر خانواده ای دارای دانش آموز ابتدایی باشد مسیر ساده تری در پیش دارد، همان گونه که در بالا نیز ذکر شد دوره ابتدایی با برگزاری حجم بسیار کمتری از کلاس های تقویتی مواجه است.

هزینه برگزاری کلاس ریاضی برای دوره ابتدایی، به صورت کاملا خصوصی(یک نفره) از حدود ۵۰تا۱۴۰تومان در هر جلسه یک ساعت و نیمه متغیر است. این هزینه  برای کلاس های علوم و بخوانیم( برطرف کردن ایرادات نوشتاری یا خوانداری) کمتر خواهد شد.
هزینه برگزاری کلاس ریاضی برای دوره ابتدایی به صورت نیمه خصوصی(از۷تا۱۵نفر) از حدود قیمتی ۲۰الی ۷۵تومان برای سه الی چهار جلسه یک ساعت و نیمه متغیر است.

هزینه برگزاری کلاس های کاملا خصوصی ریاضی برای دوره متوسطه  از حدود قیمتی ۱۰۰تا۳۵۰تومان در هر جلسه یک ساعت و نیمه متغیر است. همچنین هزینه برگزاری کلاس فیزیک نیز در همین محدوده قیمتی می باشد.هزینه برگزاری کلاس های ریاضی و فیزیک، به صورت نیمه خصوصی (از ۷تا۱۵نفر) در محدوده قیمتی ۵۰تا۱۴۰تومان برای سه الی چهار جلسه یک ساعت و نیمه متغیر است.هزینه برگزاری کلاس های زیست،شیمی،عربی، زبان انگلیسی و ادبیات نیز به همین ترتیب در محدوده قیمتی پایین تری برقرار است.این دروس برای کلاس های نیمه خصوصی(۷تا۱۵نفر) هزینه ای در محدوده قیمتی ۴۵تا۱۲۰تومان را برای سه الی چهار جلسه  دریافت می کنند.

همچنین برای برگزاری کلاس های کاملا خصوصی این دروس از محدوده ۸۰الی ۲۰۰تومان برای هر جلسه یک ساعت و نیمه می بایست پرداخت کنید.همان طور که در بالا نیز ذکر شد این هزینه ها ممکن است باتوجه به عوامل ذکر شده در بالا متغیر باشد و حتی از محدوده قیمتی نیز، مقداری بالاتر یا پایین تر شود.

حال با توجه به قیمت های ذکر شده در موضوعات قبل آیا برگزاری و رفتن به کلاس های تقویتی یا پیشرفته آخرین راه ممکن است؟

پاسخ به این سوال خیر است، اما این پاسخ خیر نیاز به بررسی دارد! خیر، آخرین راه ممکن تنها رفتن به انواع کلاس های تقویتی نیست، راه های دیگری هم برای یادگیری و تثبیت آموخته ها وجود دارد، اما نمی توان از نقش چشم گیر معلم و کلاسی که در آن به راحتی می توان رفع اشکال کرد نیز گذشت! اما راه های دیگر چیست؟

 

دیدگاه تان را بنویسید