هجوم سنگین ملخ‌ های صحرایی به استان فارس

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: طبق اعلام سازمان فائو از امروز احتمالا شاهد هجوم سنگین ملخ‌ صحرایی در قالب دسته‌های میلیونی به کشور و استان فارس خواهیم بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سید احمد احمدی زاده دوشنبه ٢٠ خرداد در شورای پدافند غیرعامل استان فارس بیان کرد: با اعلام موج جدید جمله ملخ‌ها از سوی سازمان فائو، سریعا جلسه‌ای اضطراری و مقدماتی در استان تشکیل و تمهیدات لازم اندیشیده شده است، اما در عین حال نیازمند کمک همه دستگاه‌ها هستیم.

او همچنین با اشاره به اهمیت و ضرورت اقدمات عملی و موثر در حوزه پدافند غیرعامل، هدف نهایی این حوزه را سلامت جامعه و ارائه یک راهبرد اساسی در مواجه با تهدیدات عنوان کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه هم‌اینک کشور در حوزه پدافند عامل و افزایش توان دفاعی از آمادگی مناسب و خوبی برخوردار است، افزود: علی‌رغم وجود شاخص‌های مطلوب در حوزه پدافند عامل اما در پدافندغیرعامل توفیقاتی مناسبی کسب نشده است .

احمدی‌زاده همچنین بر اجرایی شدن مصوبات شورای پدافندغیرعامل استان تاکید و اضافه کرد: اصل مطلب در این شورا بر اجرای مصوبات باشد و پس از گذشت ۱۵ روز از ارسال و ابلاغ مصوبه، جمع بندی آن از دستگاه‌های اجرایی به استانداری ارسال شود .

او به طرح جامع پدافند غیرعامل فارس که در این جلسه نیز توسط مجری تشریح شد هم اشاره و آن را مبنا و بستر پدافند عامل دراستان ذکر کرد و با ابراز تاسف از آنچه عدم همکاری برخی دستگاه‌ها برای ارائه داده‌های لازم به مجریان این طرح عنوان می‌شد، گفت: این طرح برای کمک به کاهش تهدیدات است، لذا باید همکاری لازم انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس که معتقد است هرجا که در پیشگیری و پیش‌بینی ورود شده، موفق بودیم، گفت: در مقابل هر جا که به سمت مقابله رفتیم هزینه ایجاد شده، بنابراین هنر یک مدیر پیش‌بینی و پیشگیری است.

احمدی‌زاده با تاکید مجدد بر جدی گرفتن مصوبات و مکاتبات شورای پدافند غیرعامل، لزوم ارزیابی عملکرد ۱۲ کارگروه ذیل این شورا را یادآور شد و خواستار ورود سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس در مصوبات شورای پدافندغیرعامل برای رعایت پیوست‌های این حوزه شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید