چند روزی همقدم با شهید شفیع زاده-۴

رفتار حسن با برادران توپخانه ارتش چگونه بود؟

عمل به تکلیف، عمل به تکلیف، عمل به تکلیف، این برداشتی بود که اطرافیان حسن از رفتارش در همه امور می کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: عمل به تکلیف سرلوحه همه فعالیت ها و کارهایش بود؛ اگر فرمانی برای اجرای کاری صادر می کرد، اگر حرفی می زد یا... و این دیگر برای همه نیروها واضح و مشخص بود که حسن(1) نیتش انجام تکلیفی است که بر گردنش گذاشته شده است.

سخنران اول جلسات مرکز توپخانه که بیشتر مواقع هم در اهواز تشکیل می شد، حسن بود و همیشه در راهنمایی ها و سفارشاتش، بر عمل به تکلیف تاکید می کرد و می گفت: اگر برادرها جنگ را به عنوان تکلیف قبول داشته باشند بقیه مسائل و مشکلات قابل حل است و دیگر مشکلی باقی نمی ماند و حتی اگر مشکلی هم پیش بیاید، آن جنبه امتحان پیدا می کند نه سختی و مشکلات.

با همه اشراف کاملی که به مسائل توپخانه و ورزیدگی ای که در این زمینه داشت اما این مسئله هیچ تاثیری بر برخوردهایش نمی گذاشت و با برادران توپخانه ارتش هم رفتاری بسیار دوستانه و مهربانانه داشت و بعد نظامی شخصیتش در این مواقع بسیار خود را می نمایاند که او چه آدم خبره و کاردانی است. و همیشه هم سفارش می کرد که مسائل را میان خودتان برادرانه حل و فصل کنید و مهم این نیست که کی سپاهی و کی ارتشی است، مهم این است که دستورات بی چون و چرا و به خوبی رعایت شود و مشکلات حل شده و همه در پیروزی ها سهیم باشند. برادران ارتشی نیز بر این موضوع اذعان داشتند و از نوع برخورد عاطفی حاج حسن می گفتند.

 

 

1. شهید حسن شفیع زاده، فرمانده و موسس توپخانه سپاه که در عملیات کربلای 10 در هشتم اردیبهشت ماه سال 66 در منطقه ماووت به شهادت رسید.

2. برگرفته از گفت و گوی محسن حاجی آبادی با مجله شاهد یاران.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید