گزارش جی پلاس درباره اصلی ترین گزینه هدایت تیم ملی ایران

سوابق مارک ویلموتس + تصاویر / مربی جوان اما نه چندان موفق!

مارک ویلموتس، آخرین گزینه هدایت تیم ملی ایران اگرچه از مربیان جوان و آینده دار فوتبال اروپاست اما کارنامه چندان موافقی تاکنون در دوران مربیگری نداشته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛  مارک ویلموتس بلژیکی که بنابر خبری ابتدا یک رسانه بلژیکی و سپس رسانه های داخلی منتشر کردند، طی یکی دو روز آینده قراردادش را با فدراسیون فوتبال ایران برای هدایت تیم ملی امضا خواهد کرد.

** اما مارک ویلتموس کیست؟

مارک ویلموتس در سال ۱۹۸۰ میلادی با تیم شهر زادگاهش فوتبال خود را در تیم جوانان آغاز کرد و سپس با پیوستن به تیم سنت در سال ۱۹۸۷ اولین تجربه حرفه ای خود را در تیم بزرگسالان و لیگ حرفه ای بلژیک کسب کرده و با ۳۰ بازی و ۹ گل زده آمار خیره کننده ای را در اولین حضور حرفه‌ای رقم زد.

ستاره تیم شالکه 04

او سپس با تیم استاندارد لیژ در سال ۱۹۹۱ موفق شد به شهرت فراوانی دست یابد و با ۱۳۶ بازی برای این تیم ۶۷ گل را به ثمر رساند تا تیم معروف شالکه ۰۴ آلمان او را به خدمت بگیرد و در سال ۱۹۹۶ به مدت چهار سال در تیم شالکه ۰۴ بازی کرد و ۱۰۴ بازی را برای این تیم انجام داد و ۲۱ گل را هم به ثمر رساند.

مارک ویلموتس در سال ۲۰۰۰  به تیم بوردو یکی از بهترین باشگاه های فرانسه رفت و مدت یک سال هم برای این تیم بازی کرد.

مارک سپس به تیم شالکه ۰۴ برگشت و فوتبال خود را در این تیم به پایان رساند تا در مجموع با ۳۲۱ بازی و ۱۳۳ گل کارنامه او به پایان برسد.

مارک ویلموتس

دوران بازی در تیم ملی

این فوتبالیست بلژیکی از سال 1990 در تیم ملی بلژیک حضور داشته و اولین مسابقه اش را هم در تاریخ 26 می مقابل تیم رومانی انجام داد. او در مجموعه 4947 دقیقه برای تیم کشورش به میدان رفت و در 17 ژوئن سال 2002 با بازی مقابل برزیل از فوتبال ملی خداحافظی کرد. ویلتموس طی 12 سال 29 گل هم برای تیم بلژیک به ثمر رساند.

مربیگری

مارک ویلموتس بعد از پایان دوران فوتبالش به مربیگری روی آورد و در سال ۲۰۰۳ با همان تیم شالکه ۰۴ که از دنیای فوتبال خداحافظی کرد به مربیگری پا گذاشت و هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

او از تیم شالکه ۰۴ به تیم سنت آمد و در نهایت به بلژیک رفت و بعد از مدتی که به عنوان دستیار در تیم ملی بلژیک فعالیت می کرد،  هدایت تیم ملی بلژیک را در سال ۲۰۱۲ برعهده گرفت ۴ سال سرمربی تیم بلژیک بود.

ویلموتس توانست با این تیم به جام جهانی ۲۰۱۴ برسد و در مرحله گروهی این رقابت‌ها که با تیم‌های الجزایر، روسیه و کره‌جنوبی هم‌گروه بود، به عنوان تیم نخست صعود کرد. بلژیک و ویلموتس در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۲ بر یک آمریکا را شکست دادند اما در مرحله یک چهارم نهایی با یک گل مقابل آرژانتین مغلوب شدند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.

اگر چه تیم‌ ملی بلژیک در آن مقطع، به عنوان بهترین تیم تاریخ این کشور با حضور بازیکنان جوان مطرح شد اما پایه گذاری آن تیم از زمان سرمربیان قبلی آغاز شده بود.

پس از جام جهانی ۲۰۱۴، تیم ملی بلژیک با سرمربی‌گری ویلموتس به یورو ۲۰۱۶ صعود کرد و در این رقابت‌ها پس از صعود از گروهش، با چهار گل مجارستان را در مرحله یک هشتم نهایی شکست داد اما در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ولزی که برای نخستین بار در رقابت‌های یورو حضور پیدا کرده بود، با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و از تیم‌ملی بلژیک اخراج شد.

ویلموتس در سال 2017 به ساحل عاج آمد و هدایت این تیم را بر عهده گرفت اما نهایتا با شکستی که مقابل مراکش متحمل شد، نتوانست با این تیم آفریقایی به جام جهانی 2018 صعود کند و از مسئولیتش کنار رفت.

مارک ویلموتس

به گزارش جی پلاس؛ مارک ویلموتس که اکنون نامش به عنوان آخرین گزینه سرمربی‌گری تیم ملی ایران مطرح شده و گفته می شود در مذاکراتی که با رئیس فدراسیون ایران در ترکیه داشته، دستمزد 1.5 میلیون دلاری سالانه را برای خود و دو دستیارش طلب کرده است.

این مربی 50 ساله که سابقه فعالیت سیاسی با حضور 2 ساله (طی سال های 2003 تا 2005 ) در مجلس سنای بلژیک را هم دارد، در مربیگری فوتبال اما چه با تیم ملی کشورش و چه با تیم ساحل عاج کارنامه درخشان و فوق العاده ای نداشته است؛ او در جام جهانی 2014 برزیل، تیم قدرتمندی را در اختیار داشت اما حریف قدرتمندی را از پیش رو برنداشت و در ساحل عاجل هم موفق نبود. البته این مربی که زمانی هم دستیار لیکنز (سرمربی کنونی تراکتورسازی) بود در زمره مربیان جوان و آینده دار فوتبال اروپا، قرار می گیرد.

** در همین زمینه بخوانید:

کاش ویلموتس سرچ نکرده باشد!

ویلموتس وارد تهران شد +تصاویر و فیلم

با ویلموتس چه قراردادی ببندیم؟ / وقتی قرارداد گوردیولا 30صفحه و قرارداد ما دو صفحه است!

فاصله ویلموتس و کی‌روش ۳۰ میلیارد تومان است؟

8 اشتباهی که نباید با ویلتموس تکرار کنیم!

ویلموتس گزینه مناسبی برای تیم ملی ایران است؟/ نظر بازیکن سابق شارلوا بلژیک درباره مارک

جزییات تازه از قرارداد ویلموتس/ هزینه ایی حدود 100 میلیارد تومان برای سه سال!

 

مارک ویلموتس

مارک ویلموتس

مارک ویلموتس

  • جواد ارسالی در

    این اقادرحال حاظر۸ملیون و۲۰۰هزاریورومعادل دویست ملیاردتومن ازتیم ملی به لطف دوستان طلب کاراست.

دیدگاه تان را بنویسید