بررسی جی پلاس درباره آخرین تحرکات انتخاباتی فدراسیون پرحاشیه

پیام تصمیم مجمع کشتی چه بود؟/ رقابت مدعیان به اوج رسید!

تصمیم مجمع فدراسیون در برکناری حمید بنی تمیم از سرپرستی این فدراسیون، باب جدیدی را در معادلات انتخابات این فدراسیون باز کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در ماجرای انتخابات فدراسیون کشتی، هرچه زمان جلوتر می‌رود و هرچه اتفاق‌های بیشتری می‌افتد، این کلاف پیچیده می‌شود. پیچیدگی که البته این انتخابات را غیرقابل پیش‌بینی و صد البته جذاب‌تر می‌کند و باعث می‌شود رقابت داغ‌تری را در انتخابات مهم‌ترین رشته المپیکی ایران شاهد باشیم.

تازه تر‌ین اتفاق در ماجرای انتخابات کشتی برگزاری نشست روسای هیئت ها و برکناری حمید بنی تمیم از سرپرستی است. سرپرستی که خودش هم بارها همه را با تصمیماتش غافگلیر کرد. یکبار اعلام کرد که کاندید نخواهد شد اما به یکباره قصد ثبت نام در انتخابات گرفت. طی هفته‌های گذشته هم که وزارت ورزش اعلام کرد یا باید انصراف بدهد و یا سرپرستی را رها کند، نشان داد که نمی‌خواهد از انتخابات کناره گیری کند و نشست روسا را هم ظاهرا خودش ترتیب داد تا شاید با زور مجمع، در فدراسیون بماند؛ شاید هم آنکه بتواند از میزان مقبولیتش در این میان آنها مطلع شود. 

  • ورود مجمع به ماجرای سرپرستی فدراسیون

پس از اینکه وزارت اعلام کرد که بنی تمیم نمی تواند به طور همزمان هم نامزد انتخابات باشد و هم سرپرست فدراسیون کشتی، اعضای مجمع این فدراسیون با اتکا به اساسنامه‌شان اعلام کردند که خودشان باید در این باره تصمیم‌گیری کنند. در اساسنامه فدراسیون کشتی هرگونه تصمیم درباره سرپرست به اعضای مجمع واگذار شده و به همین خاطر هم وزارت ورزش این تصمیم را به نوعی به مجمع واگذار کرد.

  • علت برکناری بنی تمیم؟

حمید بنی تمیم که با رای قاطع اعضای همین مجمع سرپرست فدراسیون کشتی شد و همین روزها (15 اردیبهشت) شش ماه سرپرستی‌اش تمام می‌شود، حالا با تصمیم آن‌ها مبنی بر واگذاری حق انتخاب سرپرست فدراسیون کشتی به وزارت ورزش، باید از سرپرستی کنار برود.

او البته از لحاظ قانونی هم همین شش ماه را برای سرپرستی زمان داشت و در صورت عدم نامزد شدن در انتخابات هم باید یک بار دیگر درباره ماندن یا نماندنش تصمیم‌گیری می شد.

بنی تمیم البته نشان داده که در گرفتن تصمیمات غافلگیر کننده تبهر خاصی دارد و هیچ بعید نیست که یک بار دیگر با انصراف از انتخابات،  تلاش کند در فدراسیون بماند و برای کار با رئیس بعدی آماده شود!

تصمیم مجمع ظاهرا برخلاف چیزی که عنوان می شود، ربطی به ماندن یا کنار رفتنش از انتخابات نداشته و تنها برای تمدید یا عدم تمدید سرپرستی اش بوده است.

شنیده ها حاکی از آن است که سرپرست فدراسیون کشتی از میان افراد نزدیک به وزارت انتخاب شده و همین روزاست که به طور رسمی معرفی شود.

  • مصوبه یا نامه؟

یکی از مواردی که در میان اهالی کشتی محل بحث شده، بحث بر سر قانونی بودن این مجمع یا تصمیم آن بود. در این میان البته باید دقت کرد که مجمعی در کار نبوده و تنها جمعی از روسای هیئت های کشتی دور هم جمع شده بودند. در آخر هم مصوبه ای صادر نشده بلکه توافق25 نفر از روسای هیئت ها تبدیل به نامه و به وزارت ورزش فرستاده شده است. زیر نامه را هم همین 25 نفر امضا کرده اند و خبری از مصوبه نبوده است.

  • ثمر بخش: قرار بود اجماع درباره ماندن بنی تمیم را بررسی کنیم!

اصغر ثمر بخش رئیس هیئت استان مازندران که یکی از حاضران این نشست بود درباره شرایط تشکیل این جلسه و تصمیمی که در آن گرفته شده به خبرنگار جی پلاس گفت: « از ابتدا قرار بر تصمیم و رای گیری در این جلسه نبود. ما دور هم جمع شده بودیم تا ببینیم آیا بر سر ماندن بنی تمیم در جایگاه سرپرستی اجماع وجود دارد یا خیر؟»

او ادامه داد:« زمانی که دیدیم در مجمع دو دستگی حاکم است و بر سر این موضوع توافق نداریم، سراغ انتخاب و معرفی فرد دیگری برای جانشینی او رفتیم و در نهایت هم به این نتیجه رسیدیم که کار را به وزارت ورزش واگذار کنیم تا شخصی را انتخاب و برای گرفتن رای به مجمع معرفی کند.»

ثمر بخش در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه مجمع دو رای گیری (یکی برای ماندن یا رفتن بنی تمیم و دیگری برای سپردن حق انتخاب سرپرست به وزارت ورزش) انجام شد؟ و در این فرآیند میان روسای هیئت ها چه وضعیتی حاکم بود، اظهار کرد: « ما تنها یک بار رای گیری کردیم. درباره بنی تمیم رای گیری انجام نشد و همین که دیدیم اجماع وجود ندارد به سراغ بحث دیگر رفتیم. برای سپردن انتخاب سرپرست به وزارت ورزش اما رای گیری انجام شد که 12 نفر با آن موافق بودند و یازده نفر هم مخالف و دو رای باطله یا سفید هم داشتیم. به این ترتیب به وزارت نامه نوشتیم و خواستیم تا شخص جدید را برای گرفتن رای به مجمع معرفی کرده و همچنین اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات را طی 45 روز آینده فراهم کند.»

  • پیام تصمیم مجمع

طی هفته‌های اخیر، بخش اعظم اتفاق‌های انتخابات فدراسیون کشتی و حواشی و حرف‌های درگوشی، حمید بنی تمیم را در طیف نزدیک به امیر خادم قرار می‌دهد. حلقه اتصال این دو نفر هم بر اساس گمانه زنی ها، رسول خادم است و برخی معتقد بوده و هستند که از میان امیر خادم و حمید بنی تمیم تنها یکی در نهایت به انتخابات خواهد آمد.

قطب دیگر انتخابات فدراسیون کشتی هم به وضوح علیرضا دبیر بوده و تا اینجا رقابت اصلی بین این دو طیف است.

از طرف دیگر در جلسه فوق بر سر ماندن او اجماعی صورت نگرفته است و حتی ظاهرا کفه ترازو به سمت مخالفان او سنگینی کرده است. 

نتیجه‌ای که نشان می‌دهد تا اینجا بدنه هیئت‌ها به طور کامل دو شقه شده و تقریبا نیمی از آن به هر یک از دو جناح رسیده. اگر هم تا اینجای کار مخالفان و موافقان بنی تمیم با یکدیگر زیر یک پرچم نباشند، در ادامه و با نزدیک‌تر شدن به انتخابات، همگی در یک گروه قرار می‌گیرند.

به گزارش جی پلاس؛ با تمام این‌ها تصمیم اخیر برخی از اعضای مجمع فدراسیون نشان داد که فعلا وضعیت مخالفان بنی‌تمیم و شاید خادم، با اختلاف حداقلی بهتر است و در روزهای آتی هم با توجه به این نتیجه و کم تر شدن قدرت شان در فدراسیون، شاید اوضاع مساعدتری پیدا کنند.

در این میان البته نباید از آرایی که در این جمع غایب بودند غافل شویم. مجمع فدراسیون کشتی 42 عضو دارد اما تنها 25 نفر از آن‌ها برای رفتن یا ماندن بنی تمیم تصمیم‌گیری کرده‌اند و 17 رای دیگر باقی است. 17 رایی که به طور کامل می‌تواند نتیجه انتخابات را تعیین و برنده امروز را به بازنده نهایی تبدیل کند!

دیدگاه تان را بنویسید