گزارش جی پلاس از آغاز ثبت نام انتخابات فدراسیون مدال آور

خادم؛ از تکذیب چندباره تا ثبت‌نام به عنوان اولین نفر!/ ماجرای پیچیده گوش شکسته ها

آغاز ثبت نام از کاندیدای انتخابات کشتی و همین طور حضور امیر خادم به عنوان اولین نامزد، دو خبر غیر منتظره ای بود که دیروز و امروز منتشر شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ آغاز ثبت روند ثبت نام فدراسیون کشتی به شکلی عجیب اتفاق افتاد. در بعد از ظهری که شاید بعیدترین خبری که انتظارش را می‌کشیدیم، شروع مهلت ثبت نام از کاندیدای انتخابات کشتی بود. چرا که فضای حاکم بر این رشته اصلا نشانه‌ای مبنی قصد وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات در مقطع کنونی، نداشت. با این حال عصر دیروز به یکباره خبر رسید که ثبت نام از نامزدهای این انتخابات از همین چهارشنبه (امروز) آغاز می‌شود و داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام شان به فدراسیون کشتی مراجعه کنند.

صبح امروز در شرایطی که هنوز خیلی‌ها در شوک این خبر بودند، بمب خبری بزرگ‌تری در فضای کشتی منفجر شد و همه را غافلگیر کرد. امیر خادم که بارها بر نیامدنش در انتخابات تاکید شده بود، به عنوان اولین نفر به فدراسیون کشتی رفت و برای حضور در انتخابات ثبت نام کرد. ثبت نامی که با توجه به زمان و شرایط نشان داد کاملا برنامه ریزی شده بوده و خادم از مدت‌ها قبل تصمیم قطعی‌اش را گرفته بوده است.

  • کنفرانس خبری؛ دی‌ماه

امیر خادم سوم دی ماه امسال با دعوت از برخی خبرنگاران، کنفرانس خبری تشکیل داد و اعلام کرد که از ماندن در وزارت ورزش خسته شده و قصد رفتن دارد. به همین خاطر هم خیلی‌ها در مورد مقصد بعدی‌اش پرسیدند که کشتی خواهد بود یا خیر. پاسخ امیر به طور قاطع منفی بود. خادم اعلام کرده بود که با توجه به صحبت از ورود افراد کاربلد و نامدار دیگر در کشتی، جایی برای آمدنش نیست و قطعا وارد جدال انتخاباتی در کشتی نمی‌شود.

  • سفرهای استانی!

با وجود اینکه خادم اعلام کرده بود که به انتخابات کشتی نمی‌آید اما برخی حرکات و رفتار‌هایش در هفته‌های پس از آن کنفرانس خبری بازهم جنجال بپا کرد. خادم که از طرف وزارت ورزش به استان‌های مختلف سفر می‌کرد، با برخی روسای هیئت‌های کشتی هم دیدار کرد! دیدارهایی که در چنین سفرهایی به هیچ وجه معمول نبود اما خادم با تکیه بر وجهه کشتی‌گونه خودش این ماجرا را عادی جلوه داد.

  • متن استعفا ؛ اسفندماه

همین چند روز پیش بود که امیر خادم از حضور در وزارت ورزش استعفا داد و اعلام کرد که از این وزارت خانه خواهد رفت. همان زمان هم خیلی‌ها وقتی خبر رفتنش را شنیدند، گمان کردند که برای حضور در کشتی می‌آید اما خود خادم در متن استعفا نامه‌اش عنوان کرد که نامه ماموریتش برای وزارت کار صادر شده و باید به این وزارت خانه برود. پس به این ترتیب یک بار دیگر تاکید کرد که مسیرش به کشتی و تلاش برای رئیس شدن در آن نمی‌خورد.

  • ثبت نام در روز اول

پس از گذر از تمام این موارد و حرف و حدیث‌هایی که در مورد او مطرح شده بود، خیلی‌ها مطمئن شده بودند که خادم به انتخابات نمی‌آید و حدس و گمان‌هایشان اشتباه بوده. حدس و گمان‌هایی که البته گذر زمان نشان داد همگی درست بوده و امیر خادم از ابتدا برای ورود به انتخابات برنامه داشته است.

اینکه او در روز و ساعات اول ثبت نام وارد گود می‌شود، نشان می‌دهد که سفرهای استانی‌ و جلساتش با روسای هیئت‌ها هم بی‌دلیل نبوده و تمام صحبت‌هایی که خلاف واقع انجام داده، شاید به نوعی نیرنگ انتخاباتی بوده تا ببیند حریفانش در انتخابات چه کسانی هستند.

به هر ترتیب امیر خادم در شرایطی برای حضور در انتخابات کشتی ثبت نام کرد که به طور قطع یکی از کاندیدای اصلی برای تصدی این پست به حساب می‌آید. در این میان البته نام‌های بزرگ دیگری مانند علیرضا دبیر، علیرضا حیدری، مجید خدایی هم در میان افرادی که برای انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند نیز دیده می‌شود و باید دید کدام‌شان می‌توانند با جلب نظر هیئت‌ها برای چهار سال آینده رئیس فدراسیون کشتی شوند.

ثبت نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون کشتی تا ظاهرا تا 28 اسفند 97 هم ادامه دارد و انتخابات هم به احتمال فراوان اردیبهشت یا خرداد سال آینده و پس از رقابت‌های قهرمانی آسیا برگزار خواهد شد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید