گزارش جی پلاس

پیچیده شدن معادله انتخابات کشتی با کناره گیری نفر اول فدراسیون!

اعلام عدم تمایل به حضور در انتتخابات فدراسیون کشتی توسط حمید بنی تمیم (سرپرست فعلی فدراسیون)، معادله ریاست را در رشته اول ایران پیچیده تر کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ روند ثبت نام از نامزدهای انتخابات کشتی در حالی طی ابلاغی غیر منتظره و ضربتی آغاز شد که هیچ کس منتظرش نبود. البته که مدعیان رسیدن به پست ریاست ورزش اول ایران از مدت‌ها قبل رایزنی و مذاکرات خود را آغاز کرده بودند و حالا هم خیلی جدی‌تر در تب و تاب جمع کردن آرا هستند.

در روز اول ثبت نام‌ کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی امیر خادم در اقدامی جالب ثبت نام کرد و به عنوان یکی از اصلی‌ترین شانس‌های تصدی این پست معرفی شد. روز اول ثبت نام چهارشنبه گذشته بود و در دو روز گذشته که فدراسیون تعطیل بود، فضای کشتی پر بود از تحلیل‌ها و حرف‌های درگوشی. با این حال اگرچه روند ثبت نام تعطیل بود اما این دو روز هم خالی از اتفاق نبود و یکی دیگر از افراد تاثیر گذار در انتخابات، موضع رسمی خودش را اعلام کرد!

سرپرست فدراسیون کشتی که خیلی‌ها در ماه‌های ابتدایی سرپرستی او را به عنوان شانس و گزینه اصلی وزارت ورزش برای جایگزینی خادم می‌دانستند، مدتی قبل به طور شفاهی خروج خودش از انتخابات را اعلام کرد. بنی‌تمیم پیش از این به طور شفاهی اعلام کرده بود در صورت آمدن امیر خادم، علیرضا دبیر یا حتی یکی از آن‌ها در انتخابات حاضر نخواهد شد.

بنی تمیم روز گذشته با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد که با توجه به اسامی ثبت نام کرده و مطرح شده، برنامه‌ای برای ورود به انتخابات ندارد.

بنی تمیم نوشته است:" با اعتقاد بر اینکه افرادی در بین کاندیدا حضور دارند (اسم آن‌ها مطرح شده) که از لحاظ کسوت، سوابق مدیریتی و سایر شاخص‌ها از بنده به مراتب علاقه‌مند تر هستند و در اداره فدراسیون نیز با انگیزه و مصمم‌تر هستند، لذا اینجانب تا این لحظه قصد و نیتی برای برای حضور در انتخابات نداشته و ندارم و به این ترتیب، نه به نفع کسی کنار می‌روم و نه بر علیه فردی..."

کناره‌گیری در چنین شرایطی که امیر خادم آمده و صحبت جدی از آمدن علیرضا دبیر است، خیلی اتفاق عجیبی نیست و اتفاقا نشان از برخورد درست و منطقی بنی‌تمیم است. با این حال اینکه او درست پس از ثبت نام امیر خادم این کار را انجام داده، حرف و حدیث‌های زیادی را ایجاد کرده است.

بنی تمیم نوشته که له یا علیه کسی کنار نمی‌رود اما آیا لازم بود که در این فاصله اندک پس از ثبت نام امیر خادم این موضوع را اعلام کند؟

  • آراء تاثیر گذار سرپرست

درست است که بنی تمیم اعلام انصراف کرده و به صراحت گفته که وارد رقابت نمی شود اما او هنوز فردی تاثیر گذار است. او به طور مستقل آراء قابل توجه و تعیین کننده‌ای در میان اعضای مجمع کشتی دارد که رسیدن این آراء به هر کدام از کاندیدا می‌تواند شانس رسیدن آن‌ها به ریاست را چندین برابر کند.

  • اعلام انصراف برای فرار از ائتلاف؟

به خاطر همین تاثیر گذاری آراء بنی تمیم بر نتیجه انتخابات، به طور قطع نامزدها سراغ او رفته و یا خواهند رفت تا او را همراه و آراء او را برای خود کنند. انصراف زودهنگام بنی تمیم هم می‌تواند به این معنا باشد که او قصد ائتلاف با هیچ کس را ندارد و یا با یکی از نامزدها به توافق رسیده و این انصراف (با توجه به ثبت نام امیر خادم)، نوعی اعلام موضع بوده است.

به هر ترتیب، انتخابات کشتی از همان ابتدا ثبت نامش خیلی مرموزانه و پیچیده آغاز شد، در ادامه امیر خادم در اقدامی جالب ثبت نام کرد و حالا هم بنی تمیم با این شرایط از حضور در انتخابات انصراف داده. انصرافی که به جای ساده‌ کردن، معادله ریاست فدراسیون کشتی را پیچیده‌تر از گذشته کرد!

دیدگاه تان را بنویسید