گزارش جی پلاس؛

گرفتن سلفی جان دو زن را گرفت

دو دختر دانشجو در حالی که در حال گرفتن عکس سلفی از ارتفاع خطرناکی بودند، جان خود را از دست دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و  فناوری جی‌پلاس، چند سالی است که گرفتن عکس‌های سلفی باب شده و افراد تلاش می‌کنند در مکان‌های عجیب و دور از دسترس سلفی گرفته و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. اما این امر با توجه به قرار گرفتن افراد در مکان‌های خطرناک شرایط مرگباری را ایجاد می‌کند که تاکنون جان افراد زیادی را در دنیا گرفته است. یکی از همین حوادث مرگبار هفته گذشته در حالی رخ داد که دو دختر دانشجو برای گرفتن سلفی با سقوط از ارتفاع جان خود را از دست دادند.

یکی از این حوادث مربوط به دختر دانشجوی 22 ساله‌ای است که به خاطر گرفتن سلفی از ارتفاع سقوط کرد و روز بعد از آن هم دختر جوان دیگری از بالای برج ناقوس دانشگاه به پایین پرتاب شد و جان باخت. به نظر می‌رسد او با بالا رفتن از ارتفاع قصد عکس گرفتن از خط افق شهر نیویورک را داشته است.  

چندی پیش در ماه مارس بود که گردشگری از هنگ‌کنگ در پارک ملی «گرند کنیون» آمریکا موقع گرفتن عکس سلفی از دره به پایین سقوط کرد و جان خود را از دست داد. برای عده‌ای گرفتن عکس‌های اتوکشیده و دست به سینه خسته‌کننده است و تمایلی به این کار ندارند و در عوض به دنبال هیجان و عکس‌های چالش‌زا هستند و انتشار این قبیل عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی یکی از دلایل اصلی تمایل جوانان به گرفتن سلفی‌های خطرناک و غیرمعمول است و حتی ترجیح می‌دهند برای گرفتن آنها خطراتی را هم متحمل شوند.

آمارها حکایت از آن دارد که در یک بازه زمانی بین سال‌ها 2011 تا 2017، حدود 259 نفر در دنیا بر اثر گرفتن عکس‌های سلفی جان خود را از دست داده‌اند.

christ-brazil-selfie-ftr

 

دیدگاه تان را بنویسید