به گزارش ایرنا، سردار غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در شورای پدافند غیرعامل استان زنجان افزود: شناخت تهدیدهای دشمن یکی از راهبردهای اعضای شورای پدافند غیرعامل استان است و باید با جدیت دنبال شود.
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: باید در مورد پدافند سایبری، پدافند پرتوی، پدافند زیستی، پدافند شیمیایی و پدافند مردم محور نهایت شناخت و راه های مقابله با آن را فرا گرفته و با دقت به آن عمل کنیم تا در برابر دشمن غافلگیر نشویم.
سردار حیدری با تشریح دانش پایه بودن تهدیدات امروز دشمن تصریح کرد: بخش سایبری کشور که پیشرفت های چشمگیری هم داشته امروزه به عنوان یک سرمایه به شمار می رود و باید از آن به خوبی مراقبت شود.
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه باید تهدیدات دشمن که برای تخریب زیرساخت های کشور است را بشناسیم، خاطرنشان کرد: همچنین باید ابزار مقابله را داشته باشیم تا در آن حوزه زمین گیر نشویم.
سردار حیدری تصریح کرد: هم اکنون دشمن بیشترین هجمه را با جنگ ترکیبی به ملت ایران تحمیل می کند، یعنی همزمان جنگ اقتصادی، عملیات روانی، 300 شبکه فارسی زبان معاند، شبکه های اجتماعی، محیط زیستی، امنیت غذایی، بحران سازی و سایر بخش ها را علیه مردم ایران شروع کرده است.
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: به طور مثال دشمن در همین موضوع سیل های اخیر از هیچ حربه ای دریغ نکرده و از فتنه قومیتی و تخریب سیل بندها توسط گروه های معاند گرفته تا شایعه سازی های گسترده در مناطق سیل زده از طریق شبکه های معاند تصویری و اجتماعی در دستور کار قرار داده است.
سردار حیدری اظهار داشت: همه این کارها با ابزارهای مختلف برای ایجاد نارضایتی در مردم از حاکمیت است، لذا باید آگاهانه و هوشمندانه به مقابله با نقشه های دشمن رفت.
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: تمام دستگاه های استانی باید مانور و رزمایش پدافندغیرعامل برگزار کنند تا برای هرگونه حمله غیرمستقیم دشمن به منطقه و غافلگیر نشدن در مقابل آنها آماده باشند.
سردار حیدری تصریح کرد: باید بتوانیم تاب آوری مجموعه هایمان را در برابر حملات آنها ارتقا داده و اقدامات پیشگیرانه را عملیاتی کنیم، لذا نیازمند آموزش و فرهنگ سازی در میان همه رده های مدیریتی، کارشناسان و مردم هستیم.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان نیز گفت: سند طرح جامع پدافند غیرعامل استان زنجان مراحل پایانی خود را طی می کند و بنا داریم به همه حوزه ها در سال جدید توجه کافی داشته باشیم.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.