بررسی جی پلاس درباره انتشار یک خبر نادرست!

شورای شهر اسم پل حافظ را به چارسو تغییر نداد/ شهربانو امانی: ما تصمیم خلق الساعه نمی گیریم

شورای شهر تهران تغییر نام عجیب و تامل برانگیز پل حافظ به پل چارسو را تصویب نکرد و به کمیته نامگذاری باز گرداند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جامعه جی پلاس؛ در پس احساس رضایت شهروندان و رسانه ها از تصمیم جدید شورای شهر تهران برای نامگذاری برخی خیابان ها و معابر تهران به نام هنرمندان، دیروز (27 فروردین 98) مصوبه دیگری از همین موضوع در برخی خبرگزاری ها منتشر شد که صحت نداشت و آن هم یک تصمیم عجیب و تامل برانگیز برای تغییر نام پل قدیمی حافظ به پل چارسو بود!

جالب است که این خبر تنها در بعضی خبرگزاری ها منتشر شد و متاسفانه آنها از پل خیابان حافظ (پل عبوری از روی خیابان جمهوری) به عنوان پل "بی نام" یاد کرده و همین واژه را برای دیگر پل خیابان حافظ که از روی خیابان طالقانی عبور می کند نیز استفاده کرده اند!

این در حالی است که پل های خیابان حافظ به ویژه در میان مدیران شهری، به پل های سه گانه حافظ (2 پل در خیابان حافظ و یک پل در خیابان انقلاب که از روی خیابان حافظ عبور می کند و بیشتر به پل کالج شناخته می شود) معروف هستند و قدمتی حدودا 45 ساله دارند.

پل های خیابان حافظ از سال 1353 با همین نام در میان تهرانی ها و ایرانی ها مشهور هستند. کیست که در تهران زندگی کند و نام پل حافظ را نشنیده باشد یا در آدرس های پستی رسمی سازمان های دولتی و غیردولتی مربوط به آن محدوده، نام پل حافظ نیامده باشد؟!

پس انتشار این خبر، خبرنگار جی پلاس با شهربانو امانی - عضو شورای شهر تهران تماس گرفت تا صحت این تصمیم عجیب را جویا شود اما او چنین مصوبه ای را تکذیب کرد و گفت: تصمیم شورای شهر تهران برای تغییر نام برخی خیابان ها و معابر به اسم هنرمندان، در راستای قدرشناسی و احترام به تمایلات و خواسته های مردم شهر بود که وظیفه شورا هم هست. روز گذشته در جریان پیشنهادات بحث تغییر نام پل جنوبی واقع در خیابان حافظ (پل عبوری از روی خیابان جمهوری) به "چارسو" و نامگذاری پل شمالی این خیابان به "حافظ" مطرح شد تا مصوب شود اما خانم بهاره آروین دیگر عضو شورای شهر با آن مخالفت کرد و مقصود او هم این بود که نام حافظ برای پل جنوبی واقع در خیابان حافظ به همین نام مشهور است و این تصمیم درستی نیست. نهایتا این پیشنهاد برای بررسی مجدد به کمیته نامگذاری بازگشت و چیزی تصویب نشد.

این عضو شورای شهر در واکنش به اینکه نگرانی ها از این تصمیم بخاطر شائبه فشار سیاسی احتمالی صاحبان مجتمع تجاری "چارسو" به اعضای شورای شهر تهران برای این تغییر نام است و چقدر احتمال می دهید چنین تغییر نامی برای پل حافظ اتفاق نیافتد، اظهار کرد: پاسخگو بودن نسبت به مردم و تعهد به انجام کار کارشناسی در کمیته ها وظیفه شوراست. اعضای شورای شهر در بسیاری از اوقات، به پیشنهادهایی که واقعا کارشناسی شده باشد، رای می دهند. بنده هم اعتقاد دارم پل جنوبی خیابان حافظ بیش از پل شمالی به نام "حافظ" مصطلح است و ابتدا هم همین نام را داشت تا جایی که نسل قدیم و جدید آن پل را حافظ می نامند. در عین حال باید ببنیم کمیته چه کار کارشناسی روی این موضوع انجام می دهد و شورا هم همیشه سعی کرده از گرفتن تصمیم های خلق الساعه پرهیز کند. من پیام شما و دغدغه رسانه ها نسبت به تحت فشار سیاسی قرار نگرفتن شورا را به اعضا می رسانم و امیدوارم فارغ از هر شائبه ای، بتوانیم تصمیم کارشناسی بگیریم.

به گزارش جی پلاس؛ "چارسو" نام مجتمع تجاری تازه تاسیسی است که در ضلع جنوب شرقی خیابان حافظ کنار پل حافظ و روبروی پاساژ نسبتا قدیمی علاءالدین قرار گرفته است. اگر برای پیدا کردن نام مالکان و مدیران اصلی مجتمع تجاری "چارسو" در محافل رسمی یا اینترنت جستجو کنید، به هیچ نتیجه ای نمی رسید!

ساخت این مجتمع تقریبا از اوایل سال 90 آغاز شد و اکنون ظاهرا شرکتی با نام " امید نیک کیش" که مدعی است سال 1387 تاسیس شده مدیریت ساخت و بهره برداری آن را برعهده دارد. شرکتی که این تنها پروژه عمرانی تجاری اش است و تجربه زیادی در این زمینه با توجه در اختیار گرفتن مسئولیت چنین پروژه عظیمی ندارد. آنها بدون اطلاع رسانی رسمی درباره مالکان و صاحبان اصلی خود کلا چراغ خاموش حرکت می کنند!

دیدگاه تان را بنویسید