به گزارش ایرنا علی اعطا روز دوشنبه با انتشار مطلبی در صفحه تلگرام خود با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: این جلسه به منظور ارائه گزارش کمیته معماری و طرح های شهری در خصوص پروژه پلازاهای شهری برگزار شد.
وی با بیان اینکه اواسط سال 97 در کمیته معماری و طرح های شهری تصمیم‌ گیری شد تا روی موضوع توسعه عرصه عمومی و ایجاد فضاهای همگانی تمرکز شود، گفت: با توجه به این که بافت های شهر تهران شکل گرفته و در برخی از مناطق ظرفیت ها و فضاهای خالی وجود دارد که از پتانسیل های قابل قبولی برای تبدیل شدن به فضاهای همگانی برخوردار هستند تصمیم بر این شد تا در این فضاها بدون مداخله کالبدی یا حداقل مداخلات بتوانیم ایده میدانگاه‌های پیاده را اجرایی کنیم.
اعطا با بیان این که به منظور مطالعه و بررسی ایده میدان‌گاه‌های پیاده کارگروهی ذیل کمیته معماری و طرح های شهری تشکیل شد، عنوان کرد: مرکز مطالعات شهرداری تهران موظف شد تا فضاهای دارای پتانسیل ایجاد میدانگاه‌های پیاده را در مناطق 22 گانه شناسایی کند.
به گفته عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، ایجاد فضاهای همگانی پیاده در مناطق 22 گانه تهران به عنوان یکی از احکام برنامه پنج ساله سوم به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.
وی خاطر نشان کرد: براساس ماده 48 برنامه پنج ساله سوم، در سال اول اجرای این برنامه باید پنج میدانگاه پیاده در شهر تهران ایجاد شود.
همچنین بابک شکوفی، عضو کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه این اقدام باید طی سه فاز انجام شود، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته ساختار شهر تهران تغییر کرده و به دلیل ساختمان سازی های فراوان فضاهای همگانی از بین رفته است.
شکوفی خاطرنشان کرد: این در حالی است که می توان از فضاهای خالی که در میان ساختمان ها باقی مانده نیز در جهت افزایش کیفیت زیست شهری استفاده کرد.
وی ادامه داد: در فاز اول نیز قرار بر این شد تا از فضاهای موجود استفاده کرده و از طریق ایجاد سازه های سبک فضاهایی را ایجاد کنیم که شهروندان بتوانند از آن تحت عنوان فضاهای عمومی بهره ببرند.
این کارشناس معماری و شهرسازی ادامه داد: در قدم دوم باید سازه های سبک موقتی را به سازه‌های دائمی تبدیل کنیم و در نهایت در قدم سوم شهرداری باید ضوابطی را تصویب کند که در آن بلوک های اطراف فضاهایی با کاربری گردشگری برداشته شود.
در حال حاضر در شهر تهران از پلازای میدان ولیعصر بهره برداری شده است.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.