شهرداری تهران هر سال در قالب طرح استقبال از نوروز، اقدامات و برنامه هایی را از 15 اسفند تا 15 فروردین در دستور کار قرار می دهد که بخشی از آنها عمرانی و خدماتی و بخش دیگر فرهنگی است.
معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای دومین سال به مناسبت نوروز 98 به صورت گسترده در 40 نقطه شهر ویژه برنامه های فرهنگی و هنری مختلفی را با هدف ایجاد نشاط و شادمانی و آشنایی شهروندان با سنت های نوروزی در قالب نوروزگاه ها و پیاده راه های فرهنگی برگزار کرد.
طرح نوروزگاه ها سال گذشته با برپایی غرفه های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی با استقبال کودکان و خانواده های تهرانی مواجه شد که امسال این نوروزگاه ها به تعداد بیشتر و نیز با برنامه های متنوع تر میزبان شهروندان بود.
همچنین امسال استان ها و شهرهایی همچون آذربایجان شرقی، گلستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، فارس و... نیز با برپایی نوروزگاه از شهروندان و گردشگران استقبال کردند.
به گزارش ایرنا محمدجواد حق شناس روز یکشنبه در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورا با اشاره به برگزاری جشن های نوروزی در پایتخت پرداخت اظهار داشت: امیدوارم زمینه رضایت شهروندان از این فعالیت جمعی، فراهم شود.
وی خاطر نشان کرد: برغم اینکه کام مردم پایتخت از حادثه سیل تلخ شده بود، تلاش شد با تمامی سختی ها و گرفتاری ها، فضای مناسب نوروزی برای شهروندان تهرانی و مهمانان شهر تهران فراهم شود.
حق شناس همچنین با اشاره به سیل های اخیر گفت: طی سالیان اخیر در حوزه شهرسازی و شهری عملکرد خوبی نداشته ایم.
رییس کمیسیون فرهنگی شورا افزود: بناهایی که طی چهل سال اخیر ساخته شده با یک سیل دچار خسارت های زیادی می شوند که نشان می دهد باید در این حوزه توجه بیشتری شود.

**نوروزگاه ها اقدام خوبی بود
سید محمود میرلوحی عضو دیگر شورای اسلامی شهر اظهار داشت: نوروزگاه ها کار گسترده‌ای بود که باید از مجریان آن سپاسگزاری کرد.
وی افزود: انجمن‌های تخصصی و هنری در نوروزگاه ها مشارکت داده شدند.
میرلوحی همچنین از برگزاری نوروزگاه ویژه معلولان در منطقه 10 تقدیر کرد.
وی گفت: امیدوارم با مناسب سازی معابر و متروها برای معلولان، این قشر از جامعه راحت‌تر زندگی کنند.
میرلوحی در ادامه با اشاره به حضور خود در ستاد بحران استان تهران در ایام نوروز گفت: هماهنگی اعضای ستاد از جمله قوه قضاییه، هلال احمر، آتش نشانی، معاونت خدمات شهری، ستاد بحران قابل تقدیر است.
وی گفت: اگر می بینیم در تهران حادثه ای رخ نداد تلاش 6 ماهه ستاد بحران بوده است.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.