گزارش جی پلاس/ ابداع جدید محققان برای کنترل فروش و اجناس؛

هایپرها در دست ربات‌ ها + تصاویر

محققان یک ربات خودکار طراحی کرده‌اند که علاوه بر اینکه در فروشگاه وظیفه مرتب کردن قفسه‌ها را برعهده دارد، قیمت‌ها را هم کنترل کرده و به کم و زیاد شدن اجناس قفسه‌ها هم رسیدگی می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، در فروشگاه‌ها و به ویژه هایپرها معمولا به دلیل ازدحامی که ایجاد می‌شود، احتمال به‌ هم‌ریختگی و حتی دزدیده‌ شدن اجناس و سقوط اجناس از بالای قفسه‌ها به میان راهروها وجود دارد. گاهی هم آمار کالاهای خریداری‌ شده با کالاهایی که در قفسه‌ها باقی‌ مانده درست از آب در نمی‌آید و به نوعی آمارها بالا و پایین می‌شود. معمولا این فروشگاه‌ها بزرگ هستند و کنترل همه این موارد کار دشواری است.

محققان برای حل این مشکل رباتی طراحی و تولید کرده‌اند که می‌تواند به تمام این کارها رسیدگی کند. استارتاپ رباتیک Bossa Nova در سال 2005 راه‌اندازی شد. ربات طراحی‌شده از سوی این شرکت با حرکت در مسیر قفسه‌های فروشگاه، قیمت‌های اجناس را کنترل، کالاهایی را که بیرون از قفسه‌ها هستند مرتب کرده و  به طورکلی نظم قفسه‌ها را برقرار می‌کند. این ربات کارهای مربوط به فروشگاه را بهتر و منظم‌تر از نیروی انسانی انجام می‌دهد.

12198298-6916315-image-a-4_1555080983635

این شرکت رباتیک یک خودروی رباتیک کوچک خودران طراحی کرده‌اند که در قسمت فوقانی آن دوربینی بزرگ تعبیه شده و از دید کامپیوتری برای دیدن حرکات انسان‌ها استفاده می‌کند. تنظیمات بخش سخت‌افزاری این ربات بسیار دشوار است و محققان باید به‌ گونه‌ای آن را تنظیم می‌کردند که ربات از دید بصری مناسبی برخوردار باشد تا از این طریق، کار هوش مصنوعی آن را ساده کند.

محققان برای یافتن راه‌حلی که ربات بتواند مقیاس‌های مورد نیاز را به درستی انجام دهد، یک سال و نیم تا دو سال وقت صرف کرده‌اند. در فناوری به‌ کار رفته در این ربات از الگوریتم‌های یادگیری عمیق استفاده می‌شود به طوری که مانند زمانی که رباتی چهره‌ها را تشخیص می‌دهد، به همین طریق قادر به تشخیص کالاهای فروشگاهی نیز هست.

190109-india-toilet-mc-414_413dd3168186f4975f8ed622e3bd6980.fit-860w

این ربات‌ها با توجه به آزمایش‌هایی که از سوی آزمایشگاه بیومتریک روی آنها صورت گرفته قادر به رمزگشایی اطلاعات و تشخیص دقیق اطلاعات مربوط به قفسه‌های فروشگاه هستند. شرکت رباتیک سازنده این ربات‌ها، از آنها در فروشگاه‌های مختلف استفاده می‌کند. این ربات‌ها مجهز به دوربین‌های فیلمبرداری و CPU بزرگی برای پردازش ویدئوهای ضبط ‌‌شده دارند که همین‌ها قیمت آن را بالا می‌برند.

دیدگاه تان را بنویسید