کمک ربات ها به تماشاگران معلول در المپیک 2020

کمیته برگزارکننده بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو قصد دارد تعدادی ربات را برای کمک به تماشاگران معلول این رقابت‌ها طراحی و تولید کند تا آنها نیز از تماشای این بازی‌ها لذت ببرند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این کمیته پیش از این از تصمیم خود برای تهیه مدال‌های بازی‌های المپیک از موارد الکترونیکی بازیافتی خبر داده بود تا به حفاظت از محیط زیست کمک بیشتری کند.

کمیته یادشده هدف از این تصمیم را تاکید بر این موضوع دانسته که فناوری رباتیک در کشور ژاپن پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. ربات‌های یادشده به افرادی که با ویلچر قصد تماشای رقابت‌های المپیک را دارند، کمک می‌کنند تا اطلاعاتی را در مورد محل دقیق برگزاری هر رقابت دریافت کنند.

این ربات‌ها همچنین حامل برخی انواع غذا هستند. آنها افراد معلول را برای یافتن صندلی‌های خود و نشستن بر روی آنها یاری می‌دهند و اطلاعاتی را در مورد هر رقابت در اختیار آنها قرار می‌دهند.

طراحی اولیه این ربات‌ها که به ربات‌های پشتیبان انسان‌ها یا HSR شهرت یافته اند در سال ۲۰۱۲ آغاز شد. این ربات‌ها دارای یک بازو بوده و از یک رابط کاربری مشابه با تبلت نیز برخوردارند. قرار است ۱۶ دستگاه از این ربات‌ها برای خدمت رسانی در جریان برگزاری بازی‌های المپیک به کار گرفته شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید