ربات‌ها باعث افزایش فرصت‌های شغلی می‌شوند نه نابودی آن‌ها

موسسه "من پاور گروپ" در گزارشی اعلام کرد در بنگاه‌هایی که به سمت توسعه نقش روبات‌ها رفته‌اند، فرصت‌های شغلی بیش‌تری برای انسان‌ها ایجاد شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ ممکن است ترس از دست دادن شغل به دلیل گسترش نقش ربات‌ها در محیط کاری بی‌مورد باشد. در گزارش موسسه من پاور گروپ از ۱۹هزار کارفرما در ۴۴ کشور جهان مشخص شده است پس از به‌کار گیری ربات‌ها و اتوماسیون بیش‌تر، ۶۹ درصد کارکنان تمایل به حفظ نیروی کار انسانی خود در سطح فعلی و ۱۸ درصد نیز خواهان استخدام نیروهای بیش‌تر هستند.  

در نظرسنجی صورت گرفته، تنها ۹ درصد کارفرمایان معتقدند که اتوماسیون بیشتر منجر به کاهش فرصت‌های شغلی می‌شود و چهار درصد نیز نسبت به نتایج استفاده بیش‌تر از ربات‌ها مطمئن نبوده‌اند.  

به گفته فدراسیون بین‌المللی روبوتیک، تا سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۳ میلیون ربات در صنایع مختلف در سطح جهان به کار گرفته خواهند شد. مرکز آمار اتحادیه اروپا نیز در گزارشی اعلام کرده است ۲۵ درصد بنگاه‌های بزرگ این قاره از ربات‌ها استفاده می‌کنند.

بیش‌ترین استفاده از ربات‌ها در بین کشورهای اروپایی مربوط به اسپانیا با ۱۱ درصد، دانمارک و فنلاند با ۱۰ درصد و ایتالیا با ۹ درصد بوده است. کمترین میزان استفاده نیز در قبرس با ۱ درصد، استونی، یونان، لیتوانی، مجارستان و رومانی با ۳ درصد به ثبت رسیده است. بیش‌ترین میزان استفاده از ربات‌ها در بین کشورهای اروپایی در زمینه خدمات با ۴۴ درصد، حمل و نقل با ۲۲ درصد و نظافت با ۲۱ درصد بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید