جی پلاس؛

قطار استرالیایی، بزرگ‌ترین ربات دنیا + عکس

شرکت استخراج معدن Rio Tinto بزرگ‌ترین سیستم ریلی اتوماتیک خود را وارد فاز عملیاتی می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، شرکت استخراج معدن Rio Tinto به تازگی اعلام کرده که سیستم خطوط ریلی خودکار موسوم به AutoHaul که توسعه آن سال‌هاست در منطقه دورافتاده «پیلبارا» در غرب استرالیا آغاز شده، در حال حاضر به طور کامل به فاز بهره‌برداری و عملیاتی رسیده است. با تکمیل این خط ریلی، بزرگ‌ترین ربات دنیا به راه می‌افتد.

مدیرعامل این شرکت معتقد است که سفر با شبکه ریلی اتوماتیک در ابعاد و مقیاس این ربات آهنی در منطقه‌ای دورافتاده مانند «پیلبارا» بسیار چالش‌برانگیز است اما نتایج به‌دست آمده بیانگر قابلیت‌ چشمگیر این شبکه ریلی در بالا رفتن بهره‌وری، تأمین انعطاف‌پذیری بالای این سیستم و کاهش تنگناهای موجود است.

قطار سنگ‌آهن تنها یکی از پروژه‌های خطوط ریلی اتوماتیک است که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته قرار است در آن از سیستم‌های رباتیک و وسایل نقلیه بدون راننده استفاده شود که شرکت Rio Tinto به دنبال اتوماتیک کردن عملیات‌های استخراج معدن است.

Astronaut-Moon-Astronomy-Satellite-Forward-1849402.v1

این شرکت اولین تست قطار بدون راننده خود را اوایل سال 2018 انجام داد و در حال حاضر مدعی شده که این سیستم بیش از یک میلیون کیلومتر سفر اتوماتیک آزمایشی را پشت سر گذاشته است. در واکنش به نگرانی‌های اتحادیه کارگری، این شرکت متعهد شده است که سیستم خطوط ریلی اتوماتیک با توجه به اتوماتیک کردن بسیاری از سیستم‌ها، هیچ شغلی را در  سال‌های آتی حذف نخواهد کرد و کارگران و کارمندان نباید نگران موقعیت شغلی خود باشند. اما با وجود ادعای مدیرعامل شرکت Rio Tinto، تصور این که با خودکار شدن بسیاری از سیستم‌ها، مشاغل و جایگاه‌های انسانی در معرض خطر قرار نمی‌گیرند، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

دیدگاه تان را بنویسید