گزارش جی پلاس

درآمد جوانان اروپایی نسبت به پدرانشان چقدر است؟

پیش از این محققان بر این باور بودند افرادی که درآمدهای بالاتری دارند به احتمال زیاد فرزندانشان هم درآمدهای بالایی و حتی بیشتر از آنها خواهند داشت، اما یافته‌های اخیر نشان می‌دهند که این امر دیگر صدق نمی‌کند و شکاف اقتصادی ایجاد‌ شده در کشورهایی مثل انگلیس بین سالمندان و جوانان هر روز بیشتر می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس کارودرآمد جی‌پلاس؛ کارشناسان می‌گویند داشتن درآمد بیشتر از والدین، بیش از 50 سال است که نشان‌دهنده موفقیت است، اما فقط یک سوم  30 ساله‌ها حقوق و دستمزد بالاتری نسبت به پدران خود دارند! 

پژوهشگران دریافتند که بیش از نیمی از مردان و زنان 30 ساله در سال 2005 بیشتر از پدران خود درآمد داشته‌اند. این روند از سال 2007 به بعد با روند کاهشی مواجه شده است به طوری که در آغاز آخرین دهه بحران مالی، میزان کسب درآمدها نسبت به سال‌های قبل بسیار کاهش یافت.

محققان دانشگاه Surrey بررسی‌هایی را پیرامون میزان درآمد خانواده‌ها از سال 1968 به بعد انجام داده‌اند. آنها همچنین اطلاعاتی را هم از درآمد والدین و فرزندان آنها به دست آورده‌اند که از سال 1970 به بعد متولد شده‌ بودند و دریافتند که افت درآمدها از زمان آغاز بحران مالی در اروپا مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بوده است.

اگر درآمدهای هفتگی از آن زمان هر ساله دو درصد رشد داشته باشد، با ادامه این روند پیش از سال 2008، تناسب حقوق افراد بالغ نسبت به درآمد پدرانشان حدود 50 درصد باقی‌ مانده است. برای درک سلامت بهداشتی و اقتصادی، باید زندگی استاندارد امروزی مردم آن کشور را با گذشته مقایسه کرد.

پیش از این محققان بر این باور بودند افرادی که درآمدهای بالاتری دارند به احتمال زیاد فرزندانشان هم درآمدهای بالایی خواهند داشت، اما یافته‌های اخیر نشان می‌دهند که این امر دیگر صدق نمی‌کند و شکاف اقتصادی ایجاد‌ شده در کشورهایی مثل انگلیس بین سالمندان و جوانان هر روز بیشتر می‌شود که مساله اصلی در این میان هم موضوعات سیاسی است.

نتایج به‌دست آمده حاکی از آن است جوانانی که بین سال‌های 1981 تا 1996 متولد شده‌اند وضعیت درآمدی بهتری نسبت به والدین خود دارند. نمودارها بیانگر آن‌ است که افراد متولد شده بین سال‌های 1945 تا 1965 در مقایسه با دیگر سال‌ها 20 درصد درآمد بالاتری دارند.

وقتی این نتایج در اروپا را با نتایج به‌دست آمده از کانادا و آمریکا مقایسه می‌کنیم، افت قابل‌ملاحظه‌ای در میزان درآمدها نسبت به سال‌ها پیش خودنمایی می‌کند.

با مقایسه زنان و مردان به طور جداگانه متوجه می‌شویم که زنان درآمد کمتری از مردان دارند و تنها یک چهارم از زنان 30 ساله در سال2017 بیشتر از پدران خود درآمد داشته‌اند اما این آمار در میان مردان حدود 45 درصد از آنها را در همین سن شامل می‌شود. رشد سریع درآمدها میان زنان جوان در دهه 1990 و اوایل 2000 میلادی به این معناست که دختران نسبت به پدرانشان شانس بیشتری برای کسب درآمد بالاتر داشته‌اند، هر چند نتایج بحران‌های مالی چیزی خلاف آن را نشان می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید