قیمت طلا اندکی کاهش یافت

قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه که دلار با تردیدها نسبت به نتیجه مذاکرات آمریکا و چین، موفق شد بخشی از افت روز گذشته خود را جبران کند، نزدیک به پایین‌ترین حد خود در دو هفته گذشته قرار گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۸.۵۰ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل، با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۳۲۰.۱۰ دلار رسید.

طلا در معاملات روز چهارشنبه تا مرز ۱۳۱۶.۴۳ دلار عقب نشسته بود که پایین‌ترین قیمت از ۱۵ فوریه بود.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا در یک جلسه کنگره اظهار کرد: هنوز زود است نتیجه مذاکرات تجاری با پکن پیش‌بینی شود و آمریکا باید تهدید افزایش تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی را حتی در صورت بسته شدن توافق میان دو طرف، حفظ کند.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا هم در این باره اظهار کرد: ابهاماتی درباره توافق تجاری به وجود دارد و این مسئله باعث افزایش مجدد تقاضا برای دلار آمریکا به عنوان دارایی امن شده و تقاضا برای خرید طلا را محدود کرده است.

شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ، در معاملات روز پنج‌شنبه از پایین‌ترین حد خود در سه هفته گذشته بهبود یافت.

به گفته شارما، در مجموع انتظار می‌رود طلا روند افزایشی داشته باشد و قیمت‌ها بین ۱۳۱۰ تا ۱۳۳۰ و با توجه به نرخ دلار حرکت خواهند کرد. اما عامل حمایت کننده اصلی طلا، از جانب موضع ملایم بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخ‌های بهره و اشتیاق بانک‌های مرکزی متعدد برای ذخیره‌سازی طلاست.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در جریان اظهاراتی که روز سه‌شنبه در برابر کمیته بانکی سنا داشت، تاکید کرد بانک مرکزی درباره افزایش نرخ‌های بهره شتاب به خرج نخواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران همچنین به نظاره تنش‌ها میان هند و پاکستان نشسته‌اند که وارد حملات تلافی‌جویانه شده‌اند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری از رکورد ۱۵۶۵.۰۹ دلار که اوایل هفته جاری به ثبت رسانده بود، فاصله بیش‌تری گرفت و با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۵۲۷.۵۰ دلار رسید.

هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۵.۷۲ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۸۶۱.۵۰ دلار رسید. این فلز روز گذشته تا مرز ۸۷۱.۹۴ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در بیش از سه ماه گذشته بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید