قیمت طلا در بازار جهانی

در حالی که پس از تصریح رئیس فدرال رزرو مبنی بر توقف سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ارزش دلار در نزدیکی پایین ترین رقم ۳ هفته اخیر باقی مانده است، قیمت طلا امروز تقریبا ثابت بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۱۳۲۷ دلار و ۶۲ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز ۰.۱۰ درصد رشد داشت و به ۱۳۲۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.

جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا گفته، افزایش ریسک ها و انتشار آمارهای ضعیف اخیر مانع از تداوم رشد خوب اقتصاد آمریکا در سال جاری میلادی نخواهد شد، اما فدرال رزرو همچنان در مورد تصمیم خود مبنی بر افزایش نرخ بهره «صبر» پیشه خواهد کرد.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی در نزدیکی پایین ترین رقم از اوایل ماه فوریه قرار دارد.

پس از آنکه ترزا می، نخست وزیر انگلیس گفت در صورتی که تلاش وی برای تصویب توافق برگزیت شکست بخورد، به قانون گذاران این کشور این شانس را خواهد داد که در طی ۲ هفته آینده در مورد خروج بدون توقف از اتحادیه اروپا یا به تعویق انداختن برگزیت تصمیم گیری کنند، ارزش پوند در برابر دلار افزایش یافته است.

قیمت فلز پالادیوم هم امروز به رقم ۱۵۶۵ دلار رسید. دیروز پالادیوم به رقم بی سابقه ۱۵۶۵ دلار و ۹ سنت رسیده بود. قیمت پالادیوم از ابتدای امسال تاکنون به دلیل کمبود عرضه و افزایش تقاضا حدود ۲۴ درصد رشد داشته است. تهدید معدنکاران آفریقای جنوبی به اعتصاب افزایش قیمت این فلز گرانبها را تشدید کرده است.

نوریلسک نیکل، بزرگترین شرکت تولید کننده پالادیوم در جهان گفته، مقررات سختگیرانه در مورد آلاینده ها در بازارهای مهم و عدم افزایش عرضه اولیه موجب خواهد شد تا امسال کمبود پالادیوم در بازار تشدید شود.

دیدگاه تان را بنویسید