بی‌توجهی جشنواره موسیقی فجر به مخاطبان و اهالی رسانه

اولین روز از برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در حالی برگزار شد که بی توجهی ستاد جشنواره به تامین برخی امکانات برای مخاطبان و اهالی رسانه از نکات جالب توجه بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در حالی روز چهارشنبه ۲۴ بهمن کار خود در تالارهای مختلف شهر تهران کار خود را آغاز کرد که برگزاری همزمان این رویداد هنری با سی و هفتیمن جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یک فضای کاملا هنری و کمتر تجربه شده‌ای را برای زیر مجموعه‌های معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رقم زده است.

یکی از نکات عجیبی که در اولین روز سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر توجه اهالی رسانه را به خود جلب کرد، فقدان یک پاویون مناسب برای خبرنگاران در تالار وحدت بود. تالار وحدت طی ادوار مختلف برگزاری جشنواره موسیقی فجر به نوعی اصلی‌ترین مرکز برپایی رویدادهای مختلف جشنواره شناخته شده و به همین دلیل عمده توجه خبرنگاران، عکاسان و اهالی رسانه به دلیل اهمیت اجراها در این تالار متمرکز بوده است.

ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر نیز به تبع همین موضوع هر ساله شرایطی را فراهم می‌کرد که بر اساس آن خبرنگاران و عکاسان بتوانند با استقرار در طبقه دوم تالار که همواره محل برگزاری نشست‌های خبری گروه‌های موسیقی در طول سال بوده، شرایط مطلوب‌تری را برای ارسال فوری اخبار تولیدی به رسانه‌های مورد نظر و همچنین استراحت چند دقیقه‌ای برای روزهای سخت و دشوار کاری خود در ایام جشنواره داشته باشند.

اما یکی از نکات جالبی که در اولین روز سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر توجه اهالی رسانه را به خود جلب کرد، فقدان یک پاویون مناسب برای خبرنگاران در تالار وحدت بود. نکته قابل توجه اینکه حضور چند دستگاه رایانه همراه برای استقرار خبرنگاران و ضرورت استفاده از این ابزار برای ارسال اخبار و مواردی مشابه یکی از بارزترین و بدیهی‌ترین امکاناتی است که می‌تواند در رویداد ملی چون جشنواره موسیقی فجر وجود داشته باشد که گویا فعلا این موضوع در اولویت ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر وجود نداشته و یک میزبانی با ساده‌ترین امکانات از خبرنگاران اهمیت چندانی برای مسئولان دفتر موسیقی و ستاد برگزاری جشنواره ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید