یادداشت جی پلاس؛

فرار از حواشی و سکوت آقای رئیس، چقدر از حاشیه های بسکتبال ایران می کاهد؟!

رئیس فدراسیون در آخرین اظهار نظرش اعلام کرده که حواشی بسکتبال در دوران مدیریتش کمتر شده. حواشی که البته او معمولا نقشی در حل کردنشان ندارد و سعی می کند پس از افتادن آب ها از آسیاب آفتابی شود و درباره این حاشیه ها پاسخ دهد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ بسکتبال ایران در آستانه پنجره ششم انتخابی جام جهانی قرار دارد و منتظر است تا پس از برگزاری دو مسابقه اش در تهران، جشن صعود را بگیرد. صعود که تا حدود زیادی قطعی شده اما برای صد در صد شدن باید دیدارهای پنجره ششم هم برگزار شود.

پیش از آغاز اردوی اخیر تیم ملی حواشی بسیاری پدید آمد. باز هم حرف و حدیث ها بر سر لیست اعلام شده توسط شاهین طبع بالا گرفت و صحبت از چرایی نبود نفرات غایب و بودن بعضی نفرات شد. ارسلان کاظمی بازهم در لیست تیم ملی نبود، همچنین حامد حدادی هم گفته می شد مثل دوره قبل دعوت نشده اما نامش در لیست آمد! همین طور صمد نیکخواه بهرامی که گفته می شد رابطه شان با برخی مسئولان و حتی مربیان تیم ملی خوب نیست.

حامد حدادی با وجود دعوت شدن به اردو هنوز به تمرین های تیم ملی نرفته و مشخص نیست که آیا در پنجره ششم به میدان خواهد رفت یا خیر!

اما در تمام این حواشی و ده ها بحث و حاشیه دیگر، همواره رامین طباطبایی غایب بوده و زمانی در رسانه ها آفتابی شده که ماجرا تمام شده و یا حتی در حال فراموشی است! آن زمان است که او به تشریح معمای حل شده و یا از ارزش افتاده می پردازد و توضیح می دهد که چرا فلان اتفاق افتاده یا بهمان رفتار از سرمربی یا مدیر تیم های ملی سر زده.

به عنوان نمونه در ماجرای حذف ارسلان کاظمی از تیم ملی پس از ماجراهای سفر به ژاپن و حاشیه هایش، ماه ها می گذرد و حالا دومین پنجره ای است که ارسلان در تیم ملی نیست اما رئیس فدراسیون تازه یادش افتاده تا پشت مربی اش دربیاید و از حق انتخاب او دفاع کند.

اینکه پروسه حذف ارسلان کاظمی در عین آمادگی به چه شکل پیش رفته و لزوم ورود رئیس فدراسیون در ماجرا به وضوح حس می شود به کنار، اگر هم او ماجرا را بررسی و تصمیم به حمایت از سرمربی تیم ملی گرفته، چرا این کار را اینقدر دیر انجام می دهد که بارها از سرمربی تیم ملی درباره این جاهای خالی سوال شود و او هر بار سعی کند به شکلی از پاسخ دادن طفره برود.

رامین طباطبایی حالا پس از یک سال مدیریتش در بسکتبال در آخرین مصاحبه اش اعلام کرده که پس از آمدن او حواشی بسکتبال کم شده. کاری به درست و غلط این ادعا هم نداریم چون معیارهای درستی برای این نتیجه گیری وجود ندارد اما این رئیس فدراسیون در تقابل با همین حواشی کم چه رویکردی از خودش نشان داد؟

طباطبایی در تمام ماه های دوران مدیریتش گویا سعی کرده به جای حل کردن حواشی ایجاد شده در تیم ملی و بخش های دیگر، بیش از هر چیز از آن ها فاصله بگیرد و به آن ها زمان بدهد تا شاید حل شوند! کما اینکه هر بار مجبور شده بالاخره پس از آفتابی شدن به همه آن ابهامات حتی دیرهنگام پاسخ دهد. پس آیا بهتر نیست ماجراها را در همان بدو ایجاد شدن کنترل کند و یا اصلا با شناسایی نقاط یا پست های حساس از وقوع چنین حواشی جلوگیری کند؟

او اگر معتقد است دوران مدیریتش بی حاشیه تر از دوران محمود مشحون است، بهتر است از همین اندک حواشی فاصله نگرفته و در قامت یک مدیر قاطع که بسکتبال سال ها به داشتنش، عادت کرده بود (جدا از نقدهایی که به مدیریت محمود مشحون - رئیس پیشین فدراسیون بسکتبال، وارد بود) خرده حواشی پیش آمده را خیلی زود حل و فصل کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید